ATEBE Dinî Araştırmalar Dergisi

ATEBE Dinî Araştırmalar Dergisi

Eğitimde Proje Tabanlı Öğrenme Kuramının Literatürü: İçerik Analizi

Yazarlar: Selime GÜNTAŞ

Cilt - , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 75 - 109

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Eğitim,Proje

Özet: İçinde bulunduğumuz bilgi çağında; öğrenciler öğrenme ortamının merkezine yerleştirilmeye çalışılmaktadır. Bu süreçte proje tabanlı eğitimin kullanımının temel amacı öğrencilerin öğrenmesini sağlayarak bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Bu bağlamda proje tabanlı eğitimin kullanımıyla ilgili çalışmaların incelenmesinin ve sonuçların değerlendirilmesinin önem taşıdığı düşünülmektedir. Bu düşünceden hareketle bu çalışmada, son yıllarda öğrenme-öğretme sürecinde proje tabanlı eğitimin kullanım durumlarının ele alındığı çalışmalar incelenerek bir içerik analizi çalışması yapılmıştır.         Çalışmada kullanılacak makaleleri belirleyebilmek amacıyla araştırmacılar tarafından birtakım tarama ve seçim ölçütleri belirlenmiştir. Ölçütler belirlendikten sonra, eğitimde  proje tabanlı eğitim kullanımının ingilizce ele alındığı çalışmaların yayımlandığı Scopus isimli veri tabanında yer alan 2012-2016 yılları arasında yayımlanmış olan sayıları “( title-abs-key ( project  based  learning )  and  title-abs-key ( social  sciences )  and  title-abs-key ( teacher ) )  and  doctype ( ar )  and  ( limit-to ( pubyear ,  2016 )  or  limit-to ( pubyear ,  2015 )  or  limit-to ( pubyear ,  2014 )  or  limit-to ( pubyear ,  2013 )  or  limit-to ( pubyear ,  2012 ) )” anahtar sözcükleri temele alınarak taranmıştır. Tarama sonucunda belirlenen ölçütlere uygun olan 57 makale ve bu makalelerde, “araştırma konusu, çalışma grubu büyüklüğü, çalışma grubu belirleme türü, araştırma  türü, veri toplama araçları ve veri analiz yöntemleri” bakımından incelenmiştir. Çalışmanın, ulaşılan bulgularla gelecekte yapılacak olan çalışmalara yol gösterici olabileceği düşünülmektedir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Eğitimde Proje Tabanlı Öğrenme Kuramının Literatürü: İçerik Analizi}, number={1}, publisher={kisbu ilahiyat dergisi}, author={Selime GÜNTAŞ}, year={2019}, pages={75–109} }
APA
KOPYALA
Selime GÜNTAŞ. (2019). Eğitimde Proje Tabanlı Öğrenme Kuramının Literatürü: İçerik Analizi (pp. 75–109). pp. 75–109. kisbu ilahiyat dergisi.
MLA
KOPYALA
Selime GÜNTAŞ. Eğitimde Proje Tabanlı Öğrenme Kuramının Literatürü: İçerik Analizi. no. 1, kisbu ilahiyat dergisi, 2019, pp. 75–109.