Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi

Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi

Tıbbi Sosyal Hizmet Uygulamasında Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi

Yazarlar: Cihangir KARAKAYA

Cilt 5 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 32 - 45

Konular:Sosyal Çalışma

Anahtar Kelimeler:Kalite,Toplam kalite yönetimi,Tıbbi sosyal hizmet

Özet: Müracaatçı yararını ve tatminini odağına alan, kurum ilkelerine bağlılığı esas alan, hizmetin en etkin ve verimli şekilde verilmesini amaç edinen ve uygulama ile bilimin birbirini beslemesini ilke edinen tıbbi sosyal hizmet uygulaması için kaliteli hizmet son derece önemlidir. Çalışmada tıbbi sosyal hizmet uygulamasında verilen hizmetin kalitesi ve sosyal hizmet uzmanı ile müracaatçı arasındaki ilişkinin kalitesinin sağlanması için kalitenin özellikleri olan etkenlik, hakkaniyet, yasallık, kabul edilebilirlik, optimallik, verimlilik ve etkililik anlatılmıştır. Ayrıca günümüzde organizasyonlarda yaygın kullanılan toplam kalite yönetim anlayışının ilkeleri olan müşteri odaklılık, liderlik, sürekli gelişme, ölçülebilirlik, çalışanların katılımı ve işbirliği, çalışanların eğitimi, korunmaya odaklanma ve sıfır hata ilkelerinin tıbbi sosyal hizmet uygulamasında kullanımına odaklanılmıştır. Çalışma, tıbbi sosyal hizmet alanında çalışan sosyal hizmet uzmanlarına kaliteli hizmet vermeleri ve toplam kalite yönetim anlayışını uygulamaya yansıtmaları hususunda yol gösterici olacaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Tıbbi Sosyal Hizmet Uygulamasında Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi}, volume={5}, number={32–45}, publisher={Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi}, author={Cihangir KARAKAYA}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Cihangir KARAKAYA. (2021). Tıbbi Sosyal Hizmet Uygulamasında Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi (Vol. 5). Vol. 5. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Cihangir KARAKAYA. Tıbbi Sosyal Hizmet Uygulamasında Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi. no. 32–45, Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 2021.