Nitel Sosyal Bilimler
Yazarlar: Narina SAMAH A.
Konular:Psikoloji
Anahtar Kelimeler:Anlatı sorgulaması,Içsel sorgulama,Öğrenci merkezli öğrenme,Yükseköğretim
Özet: Bu makale, öğretimime yönelik belirsizliğimin temeli haline gelen uygulamamla yüzleşmek için sürdürdüğüm bir iç sorgulamayı ele almaktadır. Kronolojik olarak, çalışma yedi bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm, öğretme pratiğimi tekrar gözden geçirme niyetimi, uygulama bulmacamın temeli olan referans çerçevelerimi çözme aracı olarak ele alıyor. İkinci bölüm, araştırmalarım için güçlü bir mekanizma görevi gören kendi kendine çalışma ve otoetnografi öğelerini birleştirirken, ana araştırma tasarımım olarak anlatı araştırmasını nasıl kullandığımı açıklamaktadır. Çalışmanın bu aşamasında iki veri kaynağı incelendi: öğretim / araştırma günlüğüm ve analiz edilen ve araştırma metinlerine dönüştürülen öğrencilerimin öğrenme günlükleri. Bu makalenin sonraki üç bölümü, öğretimimi yeniden deneyimlediğim, öğretim yaklaşımımı ve stratejilerimi, öğrencilerimin uygulamamı farklı bir mercekten görme konusundaki geri bildirimleriyle eleştirel olarak yeniden incelediğim zamanı göstermektedir. Bu bölümler ayrıca öğretmenlik pratiğimi “öğretmen odaklı bir stratejiden” ya da “öğretmen odaklı” bir yaklaşımdan “öğrenci merkezli” öğrenme yaklaşımına dönüştürme çabamda karşılaştığım mücadeleyi ifade etmektedir. Bu makalenin altıncı bölümünde, araştırma yolculuğum boyunca öğrendiğim üç ana dersi düşünerek “Öğretme hikayemde ben kimim?” sorusunu yanıtlamaya çalışıyorum. Son olarak, geçmişte,çok ihtiyaç duyduğum şeyin, referans çerçevelerimi sürekli açık tutmam gerektiğini, uygulamalarıma yönelik sorgulama yapmam gerektiğini ve duygusal olarak değişim yapmayı öğrendiğimi ele almaktayım.