Nitel Sosyal Bilimler

Nitel Sosyal Bilimler

Lisansüstü Öğrencilerinin Gözünden Kampüs Ortamı: Bir Photovoice (Fotoses) Çalışması/ Campus environment through the lens of graduate students: A Photovoice study

Yazarlar: Incı YILMAZLI TROUT, Fatih YILDIRIM

Cilt 3 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 231 - 257

Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler, Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.47105/nsb.937091

Anahtar Kelimeler:Photovoice,Fotoses,Katılımcı eylem araştırması,Kampüs ortamı,Kampüs iklimi,Lisansüstü eğitim

Özet: Bu çalışmanın amacı bir katılımcı eylem araştırma yöntemi olan photovoice (fotoses) ile yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin kampüs kültürü ve iklimi ile ilgili algılarını incelemektir. Amerika Birleşik Devletleri’nde bir üniversitede verilen “Üniversite Ortamı” adlı lisansüstü dersini alan öğrenciler üzerinde gerçekleştirilen bu çalışma, hem öğrencilerin ders içeriğini teorik ve uygulamalı bir şekilde incelemelerini ve eğitimleri dahilinde birer araştırmacı olarak deneyim kazanmalarını, hem de araştırmanın sonuçlarını üniversite idaresi ile paylaşarak seslerini duyurmalarını amaçlamıştır. Bu dersin içeriği kapsamında kampüs iklimi, kampüs kültürü, öğrenci etkileşimi ve gelişimi gibi konular yer almaktadır. Bu dersi alan dokuz yüksek lisans ve dört doktora öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Photovoice ya da fotoses, özellikle katılımcı eylem araştırma yaklaşımlarında kullanılan bir yöntemdir. Bu yöntemin amacı, toplulukların kendilerini etkileyen sorunları fotoğraflar aracılığıyla görselleştirmesi ve topluluk bireylerinin fotoğraflar ve onlara yükledikleri anlamlar aracılığıyla sorunlarına birlikte çözüm araması ve eyleme geçmelerini sağlamaktır. Fotoses çalışması sürecinde öğrenciler kampüs ortamı ile ilgili düşüncelerini kendi çektikleri fotoğraflar ve her fotoğrafı anlatan kısa bir metin ile yansıtmıştır. Sürecin sonunda, fotoses çalışması sırasındaki deneyimlerini detaylı olarak öz-yansıtma metinleri ile sunmuşlardır. Çalışmanın verilerini fotoğraflar, fotoğrafları anlatan metinler, öz-yansıtma metinleri ve grup görüşme kayıtları oluşturmaktadır. Veri analizi ise, çalışmanın katılımcı deseni ile uyumlu olarak grup görüşmeleri sırasında öğrencilerle birlikte gerçekleştirilmiş ve fotoğraflarda ortaya çıkan temalar belirlenmiştir. Bu temaların ışığında, öz-yansıtma metinleri üzerinde araştırmacılar analizlere devam etmiş ve çalışmanın sonucunda üç temaya ulaşılmıştır: (i) kimlik ve çeşitlilik temsili, (ii) topluluk duygusu ve (iii) destekleyici ortam. Kampüs ortamı ile ilgili olarak literatür incelendiğinde, bu literatürün odak noktasının lisans öğrencileri üzerinde yoğunlaştığı görülmektedir. Bu çalışma, farklı bir yaklaşımla yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin gözünden kampüs ortamını ve öğrencilerin bu ortama dair algılarını incelemektedir. Ayrıca bu çalışma Türkiye’de fazla kullanılmayan photovoice/fotoses yönteminin yaygınlaşmasına katkı sağlamak için Türkçe olarak hazırlanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Lisansüstü Öğrencilerinin Gözünden Kampüs Ortamı: Bir Photovoice (Fotoses) Çalışması/ Campus environment through the lens of graduate students: A Photovoice study}, volume={3}, number={231–257}, publisher={Nitel Sosyal Bilimler}, author={Incı YILMAZLI TROUT,Fatih YILDIRIM}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Incı YILMAZLI TROUT,Fatih YILDIRIM. (2021). Lisansüstü Öğrencilerinin Gözünden Kampüs Ortamı: Bir Photovoice (Fotoses) Çalışması/ Campus environment through the lens of graduate students: A Photovoice study (Vol. 3). Vol. 3. Nitel Sosyal Bilimler.
MLA
KOPYALA
Incı YILMAZLI TROUT,Fatih YILDIRIM. Lisansüstü Öğrencilerinin Gözünden Kampüs Ortamı: Bir Photovoice (Fotoses) Çalışması/ Campus Environment through the Lens of Graduate Students: A Photovoice Study. no. 231–257, Nitel Sosyal Bilimler, 2021.