Temel Eğitim

Temel Eğitim

Görsel Sanatlar Öğretimi Dersi Uygulama Çalışmalarında Estetik Kaygının Giderilmesinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Derse Karşı Tutumlarına ve Çalışmalarına Etkisi

Yazarlar: Mukadder ÖZDEMİR BALAKOĞLU, Muhammet Fatih DOĞAN

Cilt 1 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 27 - 39

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Art application,Aesthetic anxiety,Artistic learning

Özet: The aim of this research is to determine the effects of the method, that is applied in Teaching in Visual Arts courses to preservice primary school teachers and developed by researchers, on the students’ approaches to the course and their works. The developed method was implemented to two groups of students in Bachelor degree of Primary Teacher Education consisting of 34 and 26 students. The first group was lectured with the method of eliminating aesthetical concerns, whereas the second group was lectured with adherence to classical methods. The effects of the method was observed with open ended questions to compare the approaches of these groups to the lecture. The data compiled from the students support the positive influences of the method to the students’ approaches to the course. Through this method students’ approach to the lecture was promisingly altered and their attention to the course was increased. Moreover data verified an improvement on students’ artistic awareness, affective perception, artistic learning and even their cognitive abilities. This study is an experimental study. The products of the study and the findings derived from research data reveals that the method used is economic in advancing the purposes of art education. It could be said that the learning experiences created by this method of teaching art will have a positive impact on the professional careers of the students.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Görsel Sanatlar Öğretimi Dersi Uygulama Çalışmalarında Estetik Kaygının Giderilmesinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Derse Karşı Tutumlarına ve Çalışmalarına Etkisi}, volume={1}, number={1}, publisher={Temel Eğitim}, author={Mukadder ÖZDEMİR BALAKOĞLU,Muhammet Fatih DOĞAN}, year={2019}, pages={27–39} }
APA
KOPYALA
Mukadder ÖZDEMİR BALAKOĞLU,Muhammet Fatih DOĞAN. (2019). Görsel Sanatlar Öğretimi Dersi Uygulama Çalışmalarında Estetik Kaygının Giderilmesinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Derse Karşı Tutumlarına ve Çalışmalarına Etkisi (Vol. 1, pp. 27–39). Vol. 1, pp. 27–39. Temel Eğitim.
MLA
KOPYALA
Mukadder ÖZDEMİR BALAKOĞLU,Muhammet Fatih DOĞAN. Görsel Sanatlar Öğretimi Dersi Uygulama Çalışmalarında Estetik Kaygının Giderilmesinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Derse Karşı Tutumlarına ve Çalışmalarına Etkisi. no. 1, Temel Eğitim, 2019, pp. 27–39.