Temel Eğitim

Temel Eğitim

Kaynaştırma Öğrencilerinin Öğrenme Ortamlarına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri

Yazarlar: Yavuz SÖKMEN, Gökhan YILDIRIM, Mehmet KÖK

Cilt 1 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 30 - 39

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Öğrenme Ortamları,Kaynaştırma Eğitimi

Özet: Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine devam eden öğrencilerin öğrenme ortamlarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yaklaşıma göre yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme ve gözlem formları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda verilerin, iki ana tema üzerinde toplandığı görülmüştür. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenleri, kaynaştırma öğrencileri ile normal gelişim gösteren öğrenciler arasındaki ilişkilerin genel anlamda olumlu olduğunu söylemişlerdir. Ek olarak sınıf öğretmenlerinin, kaynaştırma öğrencilerinin öğrenme ortamlarına ilişkin davranışını pekiştirme, olumlu dönüt alma, sınıf içerisinde öğrencilere eşit zaman ayırma, kaynaştırma öğrencisiyle birebir sözlü iletişim kurulması, öğrencisinin gelişimini ve isteklerini göz önüne alma, diğer okul üyeleriyle işbirliği yapma, öğretimi somutlaştırma, derste teknoloji kullanma, öğrenci seviyesini göz önüne alma gibi uygulamalar yaptıkları anlaşılmaktadır


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Kaynaştırma Öğrencilerinin Öğrenme Ortamlarına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri}, volume={1}, number={2}, publisher={Temel Eğitim}, author={Yavuz SÖKMEN,Gökhan YILDIRIM,Mehmet KÖK}, year={2019}, pages={30–39} }
APA
KOPYALA
Yavuz SÖKMEN,Gökhan YILDIRIM,Mehmet KÖK. (2019). Kaynaştırma Öğrencilerinin Öğrenme Ortamlarına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri (Vol. 1, pp. 30–39). Vol. 1, pp. 30–39. Temel Eğitim.
MLA
KOPYALA
Yavuz SÖKMEN,Gökhan YILDIRIM,Mehmet KÖK. Kaynaştırma Öğrencilerinin Öğrenme Ortamlarına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. no. 2, Temel Eğitim, 2019, pp. 30–39.