Temel Eğitim

Temel Eğitim

Fizik Eğitiminde Bir STEM Etkinliği Tasarımı: “Crookes Radyometresi Tasarlıyorum”

Yazarlar: Havva Sibel KURT, Mustafa Sami TOPÇU

Cilt 1 , Sayı 3 , 2019 , Sayfalar 11 - 16

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:STEM Eğitimi,Fizik Eğitimi,FEğitimi,Radyometre

Özet: Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin disiplinler arası Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik; (STEM) bilgi ve becerilerini bir arada kullanabilmelerini ve bu alanlardaki teorik bilgilerinin uygulamaya, meraka ve bir buluşa dönüştürülmesini amaçlayan bir STEM etkinliği geliştirmek ve sunmaktır. Etkinlik, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, bir devlet üniversitesinin STEM laboratuvarında geliştirilmiştir. 10. Sınıf Optik konusunun kazanımları doğrultusunda “Işık şiddeti” kavramı öğretiminde yapılabilecek deneyler arasında; ışığın basıncı, ışığın tanecik özelliği, ışığın soğurulması ve ışığın yansıması olaylarının birlikte öğretilebileceği bir düzeneğin, radyometre tasarımı ile gerçekleşebileceği gözlenmiştir. Ayrıca bu alanda yapılan literatür taraması sonucunda bu tasarımla ilgili STEM çalışmalarının yeterli sayıda olmadığı sonucuna varılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Fizik Eğitiminde Bir STEM Etkinliği Tasarımı: “Crookes Radyometresi Tasarlıyorum”}, volume={1}, number={3}, publisher={Temel Eğitim}, author={Havva Sibel KURT,Mustafa Sami TOPÇU}, year={2019}, pages={11–16} }
APA
KOPYALA
Havva Sibel KURT,Mustafa Sami TOPÇU. (2019). Fizik Eğitiminde Bir STEM Etkinliği Tasarımı: “Crookes Radyometresi Tasarlıyorum” (Vol. 1, pp. 11–16). Vol. 1, pp. 11–16. Temel Eğitim.
MLA
KOPYALA
Havva Sibel KURT,Mustafa Sami TOPÇU. Fizik Eğitiminde Bir STEM Etkinliği Tasarımı: “Crookes Radyometresi Tasarlıyorum.” no. 3, Temel Eğitim, 2019, pp. 11–16.