Temel Eğitim

Temel Eğitim

Determining the Ways Primary School Teachers Follow During the Storytelling Process

Yazarlar: Nida BAYINDIR, Mehmet GÖKCE

Cilt - , Sayı 13 , 2022 , Sayfalar 6 - 12

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Masal,Sınıf öğretmeni,Masal anlatımı

Özet: Masallar, tüm sınıf düzeyinde hem kültürel mirasın aktarımını hem de akademik ve sosyal öğrenmeyi içinde barındıran önemli yapı taşlarıdır. Olay ve olguları anlatmanın belki de en eski yöntemlerinden biridir. Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin uyguladıkları masal anlatım teknikleri belirlenmek istenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 öğretim yılında Eskişehir il merkezinde görevli ve gönüllü olarak çalışmaya katılan 22 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma deseni olarak durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma verileri, nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen bulguların analizinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Veriler kategorize edilerek tablolaştırılmıştır. Veriler, öğretmen görüşleri alıntılanarak desteklenmiştir. Araştırma sonucuna göre, masal anlatımında en çok kullanılan teknik, dili etkili kullanma ve masalı görsellerle birlikte sunmadır. Masalların bir öğretim aracı olarak kullanılmasının kapsam alanının geliştirilmesi ve masalların her derste kullanılabilecek şekilde planlanması gerekmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2022, title={Determining the Ways Primary School Teachers Follow During the Storytelling Process}, number={6–12}, publisher={Temel Eğitim}, author={Nida BAYINDIR,Mehmet GÖKCE}, year={2022} }
APA
KOPYALA
Nida BAYINDIR,Mehmet GÖKCE. (2022). Determining the Ways Primary School Teachers Follow During the Storytelling Process. Temel Eğitim.
MLA
KOPYALA
Nida BAYINDIR,Mehmet GÖKCE. Determining the Ways Primary School Teachers Follow During the Storytelling Process. no. 6–12, Temel Eğitim, 2022.