Temel Eğitim
Yazarlar: Tuğba AKSOY
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
DOI:10.52105/temelegitim.11.3
Anahtar Kelimeler:Okul Öncesi,Teknoloji,Öğretmen Görüşleri
Özet: Bu çalışma okul öncesi dönemdeki çocuklara eğitim veren öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik görüşlerini araştırmıştır. Öğretmenlerin teknoloji kullanımını tercih edip etmedikleri, hangi teknolojik araçları kullandıkları ve teknolojinin etkili olduğunu düşünüp düşünmedikleri sorgulanmıştır. Okul öncesi dönemindeki çocuklar gelişmeye çok açık bireylerdir. Bu sebeple onların bu hassas dönemde teknoloji ile tanıştırılmaları önem taşımaktadır. Bunu yapmakla görevli olan öğretmenler hem teknolojiye bakış açıları hem de becerileri açısından bunu yapmaya uygun olmalıdırlar. Çalışma 40 öğretmen üzerinden yapılmıştır. Bunların 1’i erkek, 39’u kadındır. Veri toplama 17 sorudan oluşan bir anket ile yapılmıştır. Katılımcı öğretmenlerin yarısından fazlasının teknolojik araç kullanımı eğitimi sahibi olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin çoğu eğitimde teknoloji kullanımının gerekli olduğunu düşünmektedir. En çok kullanılan araçların bilgisayar ve projeksiyon, teknolojik araçlarla en çok yapılan etkinlikler ise çizgi film izletmek, dijital hikaye okumak ve müzik dinlemektir. Öğretmenlerin görüşlerine göre dil ve bilişsel gelişime katkı yapan teknolojik eğitim araç gereçleri aynı zamanda öğrenmeye ilgiyi arttırıp bilgilerin kalıcı olmasını sağlamaktadırlar. Ancak, bu şekilde öğrenmenin öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimine zarar verebileceğini düşünen öğretmenler de vardır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.