Temel Eğitim

Temel Eğitim

Lise Öğrencilerinin Benlik Saygılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yazarlar: Venhar KAPLAN

Cilt - , Sayı 12 , 2021 , Sayfalar 25 - 38

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.52105/temelegitim.12.3

Anahtar Kelimeler:Self-Esteem,High School Students,School Type,Number of Siblings

Özet: Çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin benlik saygısı düzeylerini saptamak ve bazı değişkenlere göre incelemektir. Araştırma betimsel tarama modelinde hazırlanmıştır. Araştırmaya, Kayseri İli Kocasinan, Melikgazi ve Talas merkez ilçelerindeki ortaöğretim kurumundaki 1058 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin kişisel bilgilerini öğrenebilmek için kişisel bilgi formu, benlik saygısı özelliklerini değerlendirebilmek amacıyla “Benlik Saygısı Ölçeği”nden yararlanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeğe ait güvenirlik ve geçerlik analizleri yapılarak, elde edilen verilerin analizinde, “frekans”, “yüzde”, “tek yönlü varyans analizi (Anova)”, “bağımsız örneklemler için t testi”, “Tukey testi (HSD)” analizlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri incelendiğinde, Güzel Sanatlar Lisesi öğrencilerinin benlik saygıları, Meslek Lisesi öğrencilerine göre daha yüksektir. Öğrencilerin kardeş sayısı arttıkça benlik saygısı düzeyleri azalmaktadır. Buna karşın, öğrencilerin cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, sosyoekonomik durum, anne ve babanın öğrenim durumu değişkenleri ile benlik saygısı arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Ulaşılan sonuçlara bağlı olarak lise öğrencilerinin benlik saygısı düzeylerinin iyileştirilmesine yönelik öneriler sunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Lise Öğrencilerinin Benlik Saygılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi}, number={25–38}, publisher={Temel Eğitim}, author={Venhar KAPLAN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Venhar KAPLAN. (2021). Lise Öğrencilerinin Benlik Saygılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Temel Eğitim.
MLA
KOPYALA
Venhar KAPLAN. Lise Öğrencilerinin Benlik Saygılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. no. 25–38, Temel Eğitim, 2021.