Temel Eğitim

Temel Eğitim

COVID-19 Salgını Sürecinde Öğrencilerin Olası Öğrenme Kayıpları Üzerine Bir Değerlendirme

Yazarlar: Burak BAZ

Cilt 3 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 25 - 35

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.52105/temelegitim.3.1.3

Anahtar Kelimeler:Öğrenme kayıpları,COVID-19 salgını,Uzaktan eğitim

Özet: Örgün eğitim faaliyetlerine çeşitli nedenlerle verilen aralar, öğrencilerde öğrenme kayıpları yaşanmasına neden olmaktadır. Alanyazında yer alan araştırmalar COVID-19 salgınının da benzer bir etkiye sahip olabileceğini göstermektedir. Bu nedenle bu araştırmada öğrenme kayıplarının nedenleri, değerlendirilmesi ve COVID-19 salgınının öğrenme kayıpları üzerindeki etkilerinin bütüncül bir perspektifle incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğrenme kayıpları üzerinde yurt içi ve yurt dışı literatürde yer alan çalışmalar incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar COVID-19 salgını döneminde uzaktan eğitim faaliyetlerine erişim ve öğrencilerin öğrenme performanslarının desteklenmesi konularında yaşanan sıkıntıların öğrenme kayıplarını derinleştirdiğini göstermiştir. Bununla birlikte meydana gelen öğrenme kayıplarının çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespitinin, geliştirilecek telafi eğitim programlarının tasarlanması açısından önemini ortaya koymuştur. Bu sonuçlar doğrultusunda öğrenme kayıplarının azaltılmasına yönelik bazı öneriler sunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={COVID-19 Salgını Sürecinde Öğrencilerin Olası Öğrenme Kayıpları Üzerine Bir Değerlendirme}, volume={3}, number={25–35}, publisher={Temel Eğitim}, author={Burak BAZ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Burak BAZ. (2021). COVID-19 Salgını Sürecinde Öğrencilerin Olası Öğrenme Kayıpları Üzerine Bir Değerlendirme (Vol. 3). Vol. 3. Temel Eğitim.
MLA
KOPYALA
Burak BAZ. COVID-19 Salgını Sürecinde Öğrencilerin Olası Öğrenme Kayıpları Üzerine Bir Değerlendirme. no. 25–35, Temel Eğitim, 2021.