Temel Eğitim

Temel Eğitim

Öğretmen Adaylarının Yazılı Anlatım Hataları

Yazarlar: Bayram ARICI

Cilt 3 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 42 - 50

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.52105/temelegitim.3.2.4

Anahtar Kelimeler:Türkçe ve sınıf öğretmeni adayları,Yazılı anlatım hataları,Yazma becerisi.

Özet: Bu araştırma Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören Türkçe ve sınıf öğretmeni adaylarının yazım ve noktalamadaki hatalarını tespit edip bunlara çözüm bulmak amacıyla 2019-2020 öğretim yılı bahar döneminde yapılmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmada 80 Türkçe ve sınıf öğretmeni adayına Google formlar aracılığıyla araştırmacı tarafından hazırlanan yazma şablonu gönderilmiş ve öğretmen adaylarının yanıtları incelenmiş ve metin içerikleri de betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırmaya gönüllü olarak katılan öğretmen adaylarının yazılı anlatım hatalarının aşağıdaki başlıklarda toplandığı tespit edilmiştir: 40 sınıf öğretmeni adayının 7058 kelimeden oluşan metinlerdeki hata sayılarının toplamı 797'dir. 40 Türkçe öğretmeni adayının 7023 kelimeden oluşan metinlerdeki hata sayılarının toplamı 826'dır. Türkçe ve sınıf öğretmeni adaylarının yazılı anlatım hataları içerik, ana düşünce, tutarlılık, anlatım bozukluğu, başlık, bilgi yanlışları, dil bilgisi yanlışları, sözcük tekrarları, biçimsel hatalar, imlâ hataları ve noktalama işaretlerinin kullanımıyla ilgili hatalar olarak tespit edilmiştir. Türkçe ve sınıf öğretmenleri bireylerin hayatında en fazla etkiye ve ize sahip olan, temel dil becerilerinin gelişmesine katkıda bulunan kişilerdir. Onların temel dil becerilerinin özellikle yazma becerisinin çok gelişmiş olması önemlidir. Öğretmenlerin yapacakları yazım ve noktalama hataları öğrencilerin yanlışı öğrenip uygulamalarına neden olacağı için öğretmen adaylarının bu alandaki eksikliklerinin tespiti ve giderilmesi konusunda çalışmalar yapılıp en iyi şekilde mesleğe hazır hâle getirilmeleri gerekmektedir. Bu araştırmanın öğretmen adaylarının yazılı anlatımdaki hata ve eksiklerinin farkına vararak eksikliklerini giderip kendilerini geliştirmeye çalışmalarını sağlaması ve öğretmen adaylarına bu bağlamda katkıda bulunması beklenmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Öğretmen Adaylarının Yazılı Anlatım Hataları}, volume={3}, number={42–50}, publisher={Temel Eğitim}, author={Bayram ARICI}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Bayram ARICI. (2021). Öğretmen Adaylarının Yazılı Anlatım Hataları (Vol. 3). Vol. 3. Temel Eğitim.
MLA
KOPYALA
Bayram ARICI. Öğretmen Adaylarının Yazılı Anlatım Hataları. no. 42–50, Temel Eğitim, 2021.