Temel Eğitim

Temel Eğitim

Erken Çocukluk Dönem Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri

Yazarlar: Ayfer Nur AYKAR, İbrahim Halil YURDAKAL

Cilt 3 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 6 - 14

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.52105/temelegitim.3.2.1

Anahtar Kelimeler:Erken çocukluk dönemi,Uzaktan eğitim,Erken çocukluk dönem öğretmenleri

Özet: Bu araştırmada erken çocukluk döneminde eğitim veren öğretmenlerin acil uzaktan eğitim sürecine dair düşünceleri; süreç içerisinde karşılaştıkları zorluklar ve bu zorlukları nasıl çözüme kavuşturdukları incelenmiştir. Nitel desenlerden durum çalışmasına uygun olarak yapılandırılan araştırmada katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yolu ile belirlenmiştir. Bu bağlamda evreni temsil edecek örneklem seçiminde ölçüt olarak öğretmenlerin erken çocukluk dönem çocuklarıyla çalışıyor olmaları ve acil uzaktan eğitim sürecinde eğitim vermiş olmaları belirlenmiştir. Bu yöntemle belirlenen her biri farklı şehir ve okullarda görev yapan 25 erken çocukluk dönem öğretmeni çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanan araştırma verileri içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler özellikle internet erişimi, materyal ve teknolojik araç gereçlere erişim konusunu göz önüne alarak sürecin fırsat eşitliği ilkesine uygun olarak yapılamadığını, ailelerin sürece yönelik olumlu tutumlar sergilemediğini, alt yapı sorunlarının süreci olumsuz etkilediğini, çocukların ekranda uzun süre kalmaları sonucu sürecin özellikle göz sağlığını olumsuz etkilediğini ve özellikle çocukların bazı gelişim dönemlerinde sorunlar yaşadıklarını belirtmektedir. Bunun yanı sıra öğretmenler acil uzaktan eğitim sürecinde aile-öğretmen iletişimin daha etkin olduğunu öne sürmektedir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında salgın ve benzeri olumsuz durumların yakın gelecekte tekrar olabileceği göz önüne alınarak özellikle internet erişimi ve alt yapı gibi sorunların giderilmesi gerekliliği bununla birlikte uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin gelişimsel özellikleri dikkate alınarak hibrit tarzı eğitim modellerinin uygulanması gerektiği önerilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Erken Çocukluk Dönem Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri}, volume={3}, number={6–14}, publisher={Temel Eğitim}, author={Ayfer Nur AYKAR,İbrahim Halil YURDAKAL}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Ayfer Nur AYKAR,İbrahim Halil YURDAKAL. (2021). Erken Çocukluk Dönem Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri (Vol. 3). Vol. 3. Temel Eğitim.
MLA
KOPYALA
Ayfer Nur AYKAR,İbrahim Halil YURDAKAL. Erken Çocukluk Dönem Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. no. 6–14, Temel Eğitim, 2021.