Temel Eğitim

Temel Eğitim

İlkokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarına İlişkin Ölçek Geliştirilmesi

Yazarlar: Nur Beniz YETGİN, Mustafa YEŞİLYURT

Cilt 2 , Sayı 4 , 2020 , Sayfalar 26 - 33

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Eğitimde Millileşme,Matematik,Tutum Ölçeği

Özet: Bu çalışma ilköğretim 3 ve 4. sınıf öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumlarını ölçen ve bu ölçümü sistem eleştirisi için yapan bir ölçek geliştirerek, sistemin aksak yönlerini incelemek ve neden milli bir eğitim sistemi edinmemiz gerektiği ile ilgili inceleme yapmaktır. Ölçeğin pilot çalışmasından oluşan bu çalışma 94 öğrenciye uygulanmış olup veriler IBM SPSS 23 paket programı kullanarak analiz edilmiştir. Ölçek sonuçlarına göre yapılan güvenirlik ölçümü ve faktör analizinin sonrasında ve öncesinde uzman görüşlerine başvurulmuştur. Bir takım eksiltmeler ve eklemeler sonucunda ölçek son halini almıştır. Çalışmada bu analizlere dair sayısal veriler bulunmaktadır. Sonuç olarak ölçek 29 ölçek maddesi ve 11 demografik maddeden oluşmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={İlkokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarına İlişkin Ölçek Geliştirilmesi}, volume={2}, number={26–33}, publisher={Temel Eğitim}, author={Nur Beniz YETGİN,  Mustafa YEŞİLYURT}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Nur Beniz YETGİN,  Mustafa YEŞİLYURT. (2020). İlkokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarına İlişkin Ölçek Geliştirilmesi (Vol. 2). Vol. 2. Temel Eğitim.
MLA
KOPYALA
Nur Beniz YETGİN,  Mustafa YEŞİLYURT. İlkokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarına İlişkin Ölçek Geliştirilmesi. no. 26–33, Temel Eğitim, 2020.