Temel Eğitim

Temel Eğitim

TIMSS Uygulamalarında Türkiye’nin Performansı ve Akademik Başarıyı Yordayan Değişkenler

Yazarlar: Yılmaz SARIER

Cilt 2 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 6 - 27

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Uluslararası Matematik ve FEğilimleri Araştırması (TIMSS),Akademik başarı,Aile-öğrenci-okul ve öğretmözellikleri,Eğitim politikaları

Özet: Bu araştırmanın amacı, TIMSS uygulamalarında Türkiye’nin performansını değerlendirmek ve literatürde yer alan çalışmalardaki veriler kullanılarak, öğrencilerin akademik başarısını yordayan; aile, öğrenci, okul ve öğretmen özelliklerine ilişkin değişkenlerin belirlenmesidir. Çalışma, doküman incelemesine dayalı nitel bir araştırmadır. Bu çalışmada, doküman olarak TIMSS’ın ilgili platformundan ulaşılan dokümanlar ve araştırmanın amacına uygun olarak TIMSS uygulamalarında öğrenci başarılarının inceleyen tezler ve makaleler (toplam 20 adet) kullanılmıştır. Türkiye’nin TIMSS performansında, 2011 yılından itibaren göreli olarak bir puan artışı olduğu görülmüştür. Ancak Türkiye’nin tüm TIMSS uygulamalarında matematik alanındaki ortalama başarı puanlarının, katılımcı ülkelerin puan ortalamasının gerisinde olduğu görülmüştür. Araştırmada, ev-aile özellikleri açısından başarıyıgüçlü düzeyde yordayan değişkenler; ebeveyn eğitim düzeyi, ev olanakları ve sosyoekonomik düzeydir. Öğrenci özellikleri açısından başarıyıgüçlü düzeyde yordayan değişkenler duyuşsal özelliklerdir. Okul düzeyindeki değişkenlerden okulun sosyoekonomik kompozisyonu ve okulun akademik başarı vurgusunun başarı üzerinde manidar güçlü bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Öğretmen düzeyindeki değişkenlerden mesleki deneyim ve diğer öğretmenlerle işbirliğinin başarı üzerinde manidar güçlü bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Sosyoekonomik düzeyi ve eğitim seviyesi düşük olan her aileye, sosyal devlet anlayışı çerçevesinde; eğitim kaynağı (internet, bilgisayar, yardımcı kaynak vb.) desteği verilebilir, uzmanlarca uzaktan eğitim kapsamında elektronik öğrenme materyalleri geliştirilebilir, her ilçe düzeyinde çalışma ekipleri ile erken dönemlerde eğitimler verilebilir, aile içi iletişim, anne ve babaya düşen sorumluluklar gibi konularda projeler yürütülebilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={TIMSS Uygulamalarında Türkiye’nin Performansı ve Akademik Başarıyı Yordayan Değişkenler}, volume={2}, number={6–27}, publisher={Temel Eğitim}, author={Yılmaz SARIER}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Yılmaz SARIER. (2020). TIMSS Uygulamalarında Türkiye’nin Performansı ve Akademik Başarıyı Yordayan Değişkenler (Vol. 2). Vol. 2. Temel Eğitim.
MLA
KOPYALA
Yılmaz SARIER. TIMSS Uygulamalarında Türkiye’nin Performansı ve Akademik Başarıyı Yordayan Değişkenler. no. 6–27, Temel Eğitim, 2020.