Temel Eğitim

Temel Eğitim

Kavram Haritaları ile Öğretim Yönteminin Matematik Başarısına Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması

Yazarlar: Havva KOÇ SARIER

Cilt 2 , Sayı 3 , 2020 , Sayfalar 27 - 38

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Kavram haritası,Matematik öğretimi,Meta-analiz,Akademik başarı

Özet: Bu araştırmada, kavram haritaları ile öğretim yönteminin, matematik başarısına etkisinin meta-analiz yöntemiyle incelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda, 2000-2019 yılları arasında ve Türkiye’de üretilen kavram haritalarının matematik başarısı üzerindeki etkisini inceleyen, dâhil edilme kriterlerine uygun 16 adet çalışma belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, kavram haritası ile öğretim yönteminin rastgele etkiler modeline göre matematik başarısı üzerinde pozitif ve geniş düzeyde (ES=.863), bir etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Etki büyüklüklerinin yayımlanma aralığı, yayın türü, örneklem büyüklüğü ve matematik dersi alt öğrenme alanına göre farklılık göstermediği, eğitim kademelerine göre ise anlamlı farklılık gösterdiği anlaşılmıştır. Kavram haritalarının akademik başarı üzerinde gözle görülür ve güçlü bir etkisinin olduğu birçok araştırmada olduğu gibi bu çalışmada da görülmüştür. Dolayısıyla alan uzmanları ve öğretmenler matematiğin tüm konularında, çok farklı kavram haritası modelleri geliştirilebilir ve üretilen ürünler tüm öğretmenlerin kullanımına sunulabilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Kavram Haritaları ile Öğretim Yönteminin Matematik Başarısına Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması}, volume={2}, number={27–38}, publisher={Temel Eğitim}, author={Havva KOÇ SARIER}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Havva KOÇ SARIER. (2020). Kavram Haritaları ile Öğretim Yönteminin Matematik Başarısına Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması (Vol. 2). Vol. 2. Temel Eğitim.
MLA
KOPYALA
Havva KOÇ SARIER. Kavram Haritaları Ile Öğretim Yönteminin Matematik Başarısına Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması. no. 27–38, Temel Eğitim, 2020.