Temel Eğitim

Temel Eğitim

Eko-Okul Programının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi: Bir Durum Çalışması

Yazarlar: Fatma ALTIN, Mehmet ALTIN

Cilt 2 , Sayı 3 , 2020 , Sayfalar 18 - 26

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Eco-School,Teachers' views,Case study

Özet: Eco-school program is an international program implemented in pre-school, primary and secondary schools in order to give students environmental awareness and to provide environmental management and sustainable development education to them. With this case study, it was aimed to evaluate the effectiveness of the eco-school program that serves many purposes in schools in line with the opinions of the teachers. A questionnaire consisting of open-ended questions was applied to all the teachers working in a kindergarten at low socio-economic level in Aydın Province in the 2018-2019 Academic Year. The data obtained from the opinions of the teachers were analyzed with the descriptive analysis method. At the end of the research, many weak points were encountered in the implementation of the Eco-school program; It was concluded that eco-school curriculum applications should be expanded according to needs and the sharing among teachers should be increased.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Eko-Okul Programının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi: Bir Durum Çalışması}, volume={2}, number={18–26}, publisher={Temel Eğitim}, author={Fatma ALTIN,Mehmet ALTIN}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Fatma ALTIN,Mehmet ALTIN. (2020). Eko-Okul Programının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi: Bir Durum Çalışması (Vol. 2). Vol. 2. Temel Eğitim.
MLA
KOPYALA
Fatma ALTIN,Mehmet ALTIN. Eko-Okul Programının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi: Bir Durum Çalışması. no. 18–26, Temel Eğitim, 2020.