Temel Eğitim
Yazarlar: İpek VAROL, Selinay ÂLÂ, Mine ETİ
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Okul öncesi eğitim,Türkçe etkinlikleri,Hikaye anlatım teknikleri,Dikkat
Özet: Bu araştırma, okul öncesinde Türkçe etkinlikleri içerisinde önemli bir yeri olan hikayeleri çocuklara anlatırken farklı anlatım tekniklerini kullanmanın çocukların dikkat süresi üzerinde etkisinin olup olmadığını belirlemek için yapılmıştır. Araştırmanın hikaye anlatımında kullanılan tekniklerin dikkat süresi üzerindeki önemli etkisini vurgulaması bakımından alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden “durum çalışması” modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Zonguldak ilinin Karadeniz Ereğli ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenim gören 60 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri gözlem ve görüşme yoluyla toplanmıştır. Elde edilen veriler geliştirilen rubrik ile değerlendirilmiş, frekans ve yüzdelik değerleri hesaplanmıştır. Çalışma sonucunda kullanılan hikaye anlatım tekniklerinin dikkat süresi üzerindeki etkileri önlük ile anlatım tekniğinde %60 çok iyi, hikaye kartı tekniğinde %57 çok iyi, kukla ile anlatım tekniğinde %41 çok iyi ve düz anlatım tekniğinde %20 çok iyi olarak belirlenmiştir.