Temel Eğitim
Yazarlar: Ömer ERBASAN, Abdulkadir SAĞLAM
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Evde eğitim öğrencisi,Okuma güçlüğü,Rehberli okuma
Özet: Araştırmanın amacı okuma güçlüğü yaşayan bir “evde eğitim öğrencisinin” okuma becerilerinin geliştirilmesidir. Bu amaçla önce öğrencinin mevcut okuma durumu belirlenmiş, daha sonra rehberli okuma yönteminin kullanıldığı 24 saat süren okuma çalışmaları yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden deneysel desenler içerisindeki tek denekli araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Akyol (2010) tarafından Haris ve Sipay (1990), Ekwall ve Shanker (1988)ve May’dan (1986) uyarlanan “Yanlış Analiz Envanteri”, yansıtıcı günlükler ve video kayıtları aracılığıyla toplanmıştır. Uygulama öncesi yapılan değerlendirme sonucuna göre öğrencinin okuma düzeyinin endişe düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencinin okuma sırasında ekleme yapma, atlayıp geçme, yanlış okuma ve tekrar ederek okuma gibi akıcılığa engel olan hatalar yaptığı, noktalama işaretlerine ve vurgulamalara dikkat etmediği belirlenmiştir. Uygulamanın ardından yapılan değerlendirmeye göre öğrencinin öğretim düzeyine ilerlediği, okuma sırasında yaptığı hataların azaldığı ve okuma hızının arttığı sonucuna ulaşılmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.