Temel Eğitim

Temel Eğitim

Sınıf Öğretmenlerinin “Oyunla Öğretim” Kavramına İlişkin Algıları: Bir Metafor Çalışması

Yazarlar: Barış YAMAN

Cilt 2 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 6 - 13

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Oyunla öğretim,Sınıf öğretmenliği,Metafor

Özet: Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin oyunla öğretim ile ilgili algılarını metaforlar yardımıyla incelemektir. Bu amaç doğrultusunda 2019/2020 eğitim öğretim yılında Malatya ili Yeşilyurt ve Battalgazi ilçelerinde görev yapan 173 sınıf öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim deseninden faydalanılmıştır. Sonuç olarak öğretmenlerin oyunla öğretim kavramına ilişkin algılarının çoğunlukla hayat, eğlence, su, tiyatro, lunapark, çiçek ekmek gibi metaforlarla belirtildiği ve bunların genel olarak olumlu ifadeler olduğu öğrenme öğretme durumlarını kolaylaştırdığı ve daha kalıcı öğrenmelerin olduğu ifade edilmektedir. Bunların yanı sıra oyunla öğretim kavramını eziyet olarak belirtilip, öğrenme öğretme sürecini zorladığı da ifade edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Sınıf Öğretmenlerinin “Oyunla Öğretim” Kavramına İlişkin Algıları: Bir Metafor Çalışması}, volume={2}, number={6–13}, publisher={Temel Eğitim}, author={Barış YAMAN}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Barış YAMAN. (2020). Sınıf Öğretmenlerinin “Oyunla Öğretim” Kavramına İlişkin Algıları: Bir Metafor Çalışması (Vol. 2). Vol. 2. Temel Eğitim.
MLA
KOPYALA
Barış YAMAN. Sınıf Öğretmenlerinin “Oyunla Öğretim” Kavramına İlişkin Algıları: Bir Metafor Çalışması. no. 6–13, Temel Eğitim, 2020.