Temel Eğitim
Yazarlar: Görkem Utku ALPARSLAN
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Leonardo da Vinci,Resim Eğitimi,Desen
Özet: Leonardo da Vinci İtalyan ressam, düşünür, hezarfen ve mühendistir. O, Hegel’in “deha sanatçı” tanımına birebir uymaktadır. Yaşamı boyunca asla dogmalara boyun eğmemiş ve kendi çizgisinde yoluna devam etmiştir. Onun çizgisi kuşkusuz hakikati aramak ve onun işçiliğini yapmaktı. Bu çalışmada Leonardo da Vinci ile ilgili başlıca düşünürlerin görüşleri alınmıştır. Bu görüşler çerçevesinde onun dehası ve sanat anlayışı ile ilgili ortaya çıkan veriler resim eğitimi ile ilgili önerilerle ilişkilendirilmiştir. Bu bağlamda ortaya çıkan sonuç; sanat eğitimi alan öğrencilerin merak duygularının köreltilmemesi, sürekli çeşitli disiplinlerden veri alınması ve bunun yanında sağlam desen ve estetik eğitimi verilmesidir. Derslerde konu verilmesi yerine öğretmenle özgün bir tasarım ortaya çıkması için ortaklaşa bir sonuca varılması esas olmalıdır. Atölyelerde özgür düşünce esas olmalıdır.