Temel Eğitim

Temel Eğitim

Leonardo da Vinci ve Resim Eğitimi

Yazarlar: Görkem Utku ALPARSLAN

Cilt 1 , Sayı 4 , 2019 , Sayfalar 39 - 44

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Leonardo da Vinci,Resim Eğitimi,Desen

Özet: Leonardo da Vinci İtalyan ressam, düşünür, hezarfen ve mühendistir. O, Hegel’in “deha sanatçı” tanımına birebir uymaktadır. Yaşamı boyunca asla dogmalara boyun eğmemiş ve kendi çizgisinde yoluna devam etmiştir. Onun çizgisi kuşkusuz hakikati aramak ve onun işçiliğini yapmaktı. Bu çalışmada Leonardo da Vinci ile ilgili başlıca düşünürlerin görüşleri alınmıştır. Bu görüşler çerçevesinde onun dehası ve sanat anlayışı ile ilgili ortaya çıkan veriler resim eğitimi ile ilgili önerilerle ilişkilendirilmiştir. Bu bağlamda ortaya çıkan sonuç; sanat eğitimi alan öğrencilerin merak duygularının köreltilmemesi, sürekli çeşitli disiplinlerden veri alınması ve bunun yanında sağlam desen ve estetik eğitimi verilmesidir. Derslerde konu verilmesi yerine öğretmenle özgün bir tasarım ortaya çıkması için ortaklaşa bir sonuca varılması esas olmalıdır. Atölyelerde özgür düşünce esas olmalıdır. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Leonardo da Vinci ve Resim Eğitimi}, volume={1}, number={39–44}, publisher={Temel Eğitim}, author={Görkem Utku ALPARSLAN}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Görkem Utku ALPARSLAN. (2019). Leonardo da Vinci ve Resim Eğitimi (Vol. 1). Vol. 1. Temel Eğitim.
MLA
KOPYALA
Görkem Utku ALPARSLAN. Leonardo Da Vinci ve Resim Eğitimi. no. 39–44, Temel Eğitim, 2019.