Turkish Journal of Special Education Research and Practice
Yazarlar: ["Esra ERET"]
Konular:-
DOI:10.37233/TRSPED.2022.0132
Anahtar Kelimeler:Inclusion,Diversity,Inclusive education,Special education,Kaynaştırma,Farklılıklar,Kapsayıcı eğitim,Özel eğitim
Özet: Kapsayıcılık ve farklılıklar tüm çocukların fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal farklılıklarıyla eşit şekilde eğitim görmesi son yıllarda ülkelerin gündeminde olan en mühim konular arasındadır. Bu makale, uluslararası ve ulusal bağlamlarda kapsayıcılığı -diğer bir ifadeyle kaynaştırmayı- teşvik etme konusunda atılan adımları incelemeyi ve bu çabaların sonuçlarını tartışmayı amaçlamaktadır. İlgili alan yazın ve kaynaştırma konusunda yapılanlar incelendiğinde, kaynaştırmanın Avrupa ve Amerika okullarında yaklaşık bir asırdır gösterilen çabalar sayesinde daha etkili bir şekilde uygulanmaya başlandığı görülmektedir. Bu çabaların doğal bir yansıması olarak, birçok ülkede öğretmen eğitimi de kapsayıcılık çerçevesinde yeniden şekillendirilmiştir. Türkiye'de kaynaştırma, onlarca yıldır yönetmeliklerle desteklenmiştir ancak, yalnızca son yıllarda politika yapıcılar, eğitim araştırmacıları ve uygulayıcılar tarafından konuya kayda değer bir ilgi gösterilmiştir.