Turkish Journal of Special Education Research and Practice

Turkish Journal of Special Education Research and Practice

Kapsayıcı Eğitimi Teşvik Edici Uluslararası ve Ulusal Çabaların İncelenmesi: Öğretmen Eğitimi Üzerine Çıkarımlar

Yazarlar: ["Esra ERET"]

Cilt - , Sayı Cilt: 4 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.37233/TRSPED.2022.0132

Anahtar Kelimeler:Inclusion,Diversity,Inclusive education,Special education,Kaynaştırma,Farklılıklar,Kapsayıcı eğitim,Özel eğitim

Özet: Kapsayıcılık ve farklılıklar tüm çocukların fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal farklılıklarıyla eşit şekilde eğitim görmesi son yıllarda ülkelerin gündeminde olan en mühim konular arasındadır. Bu makale, uluslararası ve ulusal bağlamlarda kapsayıcılığı -diğer bir ifadeyle kaynaştırmayı- teşvik etme konusunda atılan adımları incelemeyi ve bu çabaların sonuçlarını tartışmayı amaçlamaktadır. İlgili alan yazın ve kaynaştırma konusunda yapılanlar incelendiğinde, kaynaştırmanın Avrupa ve Amerika okullarında yaklaşık bir asırdır gösterilen çabalar sayesinde daha etkili bir şekilde uygulanmaya başlandığı görülmektedir. Bu çabaların doğal bir yansıması olarak, birçok ülkede öğretmen eğitimi de kapsayıcılık çerçevesinde yeniden şekillendirilmiştir. Türkiye'de kaynaştırma, onlarca yıldır yönetmeliklerle desteklenmiştir ancak, yalnızca son yıllarda politika yapıcılar, eğitim araştırmacıları ve uygulayıcılar tarafından konuya kayda değer bir ilgi gösterilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA