Turkish Journal of Special Education Research and Practice

Turkish Journal of Special Education Research and Practice

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerin Yazılı İfade Becerilerinin Geliştirilmesinde BOY Stratejisi: Bir Alan Yazın Derlemesi

Yazarlar: ["Cem GÖKMEN", "Mahmut ÇİTİL"]

Cilt - , Sayı Cilt: 4 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.37233/TRSPED.2022.0130

Anahtar Kelimeler:BOY stratejisi,Otizm spektrum bozukluğu,Yazılı ifade becerileri eğitimi.

Özet: Yazma stratejileri kişinin belirli amaca yönelik olan yazma görevini başarıyla tamamlamak için uyguladığı bilinçli, yöntemli ve çaba gerektiren işlemlerdir. Yazma stratejileri öğretimi, öğrencilere yazılarını oluşturmayı, ortaya çıkan ürünü geliştirmeyi ve yazma sürecini desteklemeyi amaçlayarak yazma görevlerinin karmaşıklığını yönetmeleri için bilişsel rutinler sağlar. BOY Stratejisi (Belirle + Organize et + Yaz) ise öğrencilerin planlama ve yazma becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlayan bir yazma stratejisidir. Bu araştırmada, ilgili araştırmalar çerçevesinde otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan öğrencilere yazılı ifade becerileri öğretiminde etkili olduğu bildirilen BOY Stratejisi’nin tanıtılması amaçlanmıştır. Çalışmada, ilk olarak OSB’de yazılı ifade özellikleri hakkında teorik çerçeveye yer verilmiş ikinci olarak, BOY stratejisi tanıtılmış ve uygulama aşamaları açıklanmıştır. Üçüncü olarak ise OSB’li öğrencilerin yazılı ifade becerileri üzerinde BOY Stratejisi’nin etkililiğini inceleyen ilgili araştırma bulgularına yer verilerek literatür çerçevesinde tartışılmıştır. Dördüncü ve son olarak, literatür doğrultusunda, Türkiye’de OSB’li öğrencilere yazılı ifade öğretimine ilişkin uygulama ve ileri araştırma önerileri sunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA