Turkish Journal of Special Education Research and Practice
Yazarlar: Sima KIRKGÖZ
Konular:Eğitim, Özel
DOI:10.37233/TRSPED.2020.109
Anahtar Kelimeler:Ethics,Special education,Code of ethics
Özet: Ekonomik düzenin bir parçası olan iş hayatında insan eylemleriyle ilgilenen mesleki etik, özellikle insan ve toplumu etkileyen uygulamalı bilimler için önemli bir gereklilik halini almaktadır (Durkheim, 2013). Günümüzde giderek yaygınlaşan bir kavram olan mesleki etik, birey düzeyinde kişilerin davranışlarına yön veren; örgüt düzeyindeyse içinde birden fazla çalışanı barındıran organizasyonları yapılandırmaya rehberlik eden ilkeler bütünüdür (De George, 2015). Mesleki etik ile farklı meslek gruplarının kendilerine ait etik ilkeleri oluşmakta ve zamanla gelişmektedir (Lemert, 2017). Benzer şekilde eğitim alanında da ilk defa 1929’da Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD) çıkarılan ve günümüze kadar gelişerek varlığını sürdüren etik ilkeler bulunmaktadır (Özdemir, 2017). Bu çalışmada, “The Ethics of Special Education” adlı kitabın ikinci ve son baskısı incelenmiştir. Kenneth R. Howe, Amy L. Boelé ve Ofelia B. Miramontes tarafından yazılmış olan kitap, altı bölüm ve 144 sayfadan oluşmaktadır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.