Turkish Journal of Special Education Research and Practice

Turkish Journal of Special Education Research and Practice

Ayrık Denemelerle Öğretim Yapılırken Kullanılan Hata Düzeltmesi Türleri

Yazarlar: Şerife YÜCESOY ÖZKAN, Dilara Ecem ALTUN

Cilt 1 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 28 - 56

Konular:Eğitim, Özel

DOI:10.37233/TRSPED.2019.0102

Anahtar Kelimeler:Ayrık denemelerle öğretim,Hata,Hata düzeltmesi

Özet: Gelişimsel yetersizliği olan çocuklara farklı becerilerin öğretiminde yaygın olarak kullanılan ayrık denemelerle öğretim, ipuçlarını kullanarak doğru tepkileri artırmayı amaçlayan, doğru tepkilerin pekiştirilmesini ve yanlış tepkilerin düzeltilmesini içeren etkili bir uygulamadır. Ayrık denemelerle öğretimin temel bileşenlerinden biri, hataları düzelterek ileride bu hataların sergilenmesini azaltmayı amaçlayan hata düzeltmesidir. Hata düzeltmesi, öğretim sırasında çocuğun hata yapmasının hemen ardından, uygulamacının farklı şekillerde çocuğun hatasını düzeltmesidir. Ayrık denemelerle öğretimde hata düzeltmesi, farklı şekillerde gerçekleştirilebilmektedir. Bunlardan bazıları; sözel geribildirim ya da hata ifadesi, kısa süreli mola, doğru tepki için model olma, tek tepki tekrarı/aktif öğrenci tepkisi, çok tepki tekrarı/tekrarlanan tepki, bağımsızlaşana kadar tekrar sunma, deneme tekrarı ve türlerin bir arada kullanımıdır. Derleme biçiminde hazırlanan bu makalenin amacı uygulamacılara, ayrık denemelerle öğretim hakkında kısa bir bilgilendirme yapmak ve bir bileşen olarak hata düzeltmesinin ne olduğunu ve neden önemli olduğunu açıklamaktır. Ayrıca ayrık denemelerle öğretim yaparken sıklıkla kullanılan hata düzeltmesi türlerini tanıtmak, hata düzeltmesi türlerini akış şemaları yoluyla kavramsallaştırmak, hata düzeltmesi türlerinin nasıl kullanılacağını örneklerle anlatmak ve bu hata düzeltmesi türlerini kullanarak gerçekleştirilen araştırmalar konusunda bilgilendirme yapmaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Ayrık Denemelerle Öğretim Yapılırken Kullanılan Hata Düzeltmesi Türleri}, volume={1}, number={28–56}, publisher={Turkish Journal of Special Education Research and Practice}, author={Şerife YÜCESOY ÖZKAN,Dilara Ecem ALTUN}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Şerife YÜCESOY ÖZKAN,Dilara Ecem ALTUN. (2019). Ayrık Denemelerle Öğretim Yapılırken Kullanılan Hata Düzeltmesi Türleri (Vol. 1). Vol. 1. Turkish Journal of Special Education Research and Practice.
MLA
KOPYALA
Şerife YÜCESOY ÖZKAN,Dilara Ecem ALTUN. Ayrık Denemelerle Öğretim Yapılırken Kullanılan Hata Düzeltmesi Türleri. no. 28–56, Turkish Journal of Special Education Research and Practice, 2019.