ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi
Yazarlar: Nükhet KIRAĞ, Yusuf GÜVER
Konular:Tıp
DOI:10.35232/estudamhsd.641724
Anahtar Kelimeler:Problem çözme,Öğrenciler,Hemşirelik,Saldırganlık
Özet: Bu çalışmanın amacı, Türkiye'nin batısındaki bir hemşirelik fakültesinde okuyan hemşirelik öğrencileri arasında problem çözme düzeylerini ve saldırgan davranışları incelemektir. Bu kesitsel çalışma Şubat ve Mart 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler bulundukları sınıfa göre tabakalandı ve basit rastgele örnekleme yönteminde okul numarasına göre seçildi. Hemşirelik Fakültesinde gönüllü olan birinci (n = 111), ikinci (n = 84), üçüncü (n = 61) ve dördüncü (n = 58) sınıflarından 314 öğrenci çalışma örneklemine dahil edilmiştir.Veriler sosyodemografik bir anket, Buss-Perry Saldırganlık Ölçeği (BPAÖ) ve Problem Çözme Envanteri (PÇE) kullanılarak toplanmıştır. Bu çalışmanın sürekli değişkenlerinde Pearson korelasyonu ve regresyon analizi yapıldı. Sonuçlar %95 güven aralığında ve %5 anlamlılık düzeyinde değerlendirildi (p = 0.05). Ortalama PÇE skorları 132.96 ± 15.52 (min: 90, maks: 202) idi. Hemşirelik öğrencileri Buss-Perry saldırganlık ölçeğinin alt boyutlarından şu puanları almıştır: 19.51 ± 5.43 (min: 8, maks: 37) fiziksel saldırganlık için, 24.50 ± 5.17 (min: 12, maks: 40) düşmanlık için, 20.81 ± 5.03 min: 9, maks: 56) öfke için ve 14.46 ± 3.04 (min: 6, maks: 25) sözlü saldırganlık için. Saldırganlık ölçeği ile PÇE ve çeşitli alt ölçekleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0.001). Hemşirelik öğrencileri arasında problem çözme becerileri ile saldırgan davranış arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur; problem çözme becerileri arttıkça agresif davranış azalmaktadır.