The Journal of Mesopotamian Studies

The Journal of Mesopotamian Studies

MANZUM SÖZLÜKLERDEN SÜBHA-İ SIBYÂN İLE KÜRTÇEDEKİ İLK MANZUM SÖZLÜK NÛBEHARA BIÇÛKAN ARASINDA BİR KARŞILAŞTIRMA

Yazarlar: Mustafa ÖZTÜRK

Cilt 1 , Sayı 1 , 2016 , Sayfalar 1 - 32

Konular:Dil Bilim, Edebiyat

Anahtar Kelimeler:Manzum Sözlük,Sübha-i Sıbyân,Nûbehara Biçûkan,Karşılaştırma,Çocuk Eğitimi

Özet: Klasik edebiyat eserleri arasında sayılan manzum sözlükler, çocuklara yabancı dil ve aruz öğretimi gibi alanlarda temel bilgilerin kazandırılması amacıyla yazılmış eserlerdir. Bu amaçla Arap, Fars, Türk ve Kürt klasik edebiyatlarında kaleme alınmış çok sayıda manzum sözlük bulunmaktadır. Türk Edebiyatındaki Sübha-i Sıbyân ve Kürt Edebiyatındaki Nûbehara Biçûkan kendi alanlarında önemli kabul edilen iki manzum sözlüktür. Bu iki eserin ortak yönü, hedef kitlesi olan çocuklara Arapçayı öğretmek amacıyla yazılmış olmalarıdır.  Sübha-i Sıbyân ve Nûbehara Biçûkan arasında birçok benzerlik ve farklılıklar tespit edilmektedir. Çocuklara Arapçanın temel kelime ve kurallarının öğretilmesi, dinî ve ahlâkî nitelikli tavsiye ve nasihatlerde bulunulması, eserde izlenen yöntem ve teknik, eserin hacmi ve öğretmede öncelik verilen kelime kadroları bakımından karşılaştırmaya konu olabilecek unsurlar bulunmaktadır. Anahtar Kelimeler: Manzum Sözlük, Sübha-i Sıbyân, 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={MANZUM SÖZLÜKLERDEN SÜBHA-İ SIBYÂN İLE KÜRTÇEDEKİ İLK MANZUM SÖZLÜK NÛBEHARA BIÇÛKAN ARASINDA BİR KARŞILAŞTIRMA}, volume={1}, number={1–32}, publisher={The Journal of Mesopotamian Studies}, author={Mustafa ÖZTÜRK}, year={2016} }
APA
KOPYALA
Mustafa ÖZTÜRK. (2016). MANZUM SÖZLÜKLERDEN SÜBHA-İ SIBYÂN İLE KÜRTÇEDEKİ İLK MANZUM SÖZLÜK NÛBEHARA BIÇÛKAN ARASINDA BİR KARŞILAŞTIRMA (Vol. 1). Vol. 1. The Journal of Mesopotamian Studies.
MLA
KOPYALA
Mustafa ÖZTÜRK. MANZUM SÖZLÜKLERDEN SÜBHA-İ SIBYÂN İLE KÜRTÇEDEKİ İLK MANZUM SÖZLÜK NÛBEHARA BIÇÛKAN ARASINDA BİR KARŞILAŞTIRMA. no. 1–32, The Journal of Mesopotamian Studies, 2016.