Studies in Educational Research and Development

Studies in Educational Research and Development

Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim neye benziyor? Öğretmen adaylarının algıları

Yazarlar: Hüseyin ÖZTÜRK, Ali KIRCI, Lokman TURAN

Cilt 5 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 85 - 110

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Distance education,Teacher candidates,Simulation,Perception

Özet: Bu araştırmanın amacı, Covid-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim uygulamaları hakkında öğretmen adaylarının algılarını benzetimler aracılığıyla ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 öğretim yılında üniversite eğitimine devam eden 201 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının belirlenme sürecinde veri zenginliği ve doğruluğunu oluşturmak için amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Veriler, salgın nedeniyle Google form üzerinden yapılandırılan veri toplama aracıyla toplanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomonoloji) deseni tercih edilmiş, veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin incelenmesi sonucunda öğretmen adayları tarafından 201 benzetim üretildiği sonucuna varılmış ve bu benzetimler 15 kategoriye ayrılarak tablolaştırılmıştır. Bu kategorilerden en fazla katılımcının yer aldığı kategorilerin verimsiz bir yapı, etkileşimsiz bir yapı, eksik bir yapı, sıkıcı/yorucu bir yapı, sistemleşmemiş bir yapı, fırsat eşitsizliğine neden olan bir yapı ve faydalı bir yapı olarak sıralandığı görülmektedir. Kategorilerden 14’ünde olumsuz benzetim üreten öğretmen adayları yer alırken sadece 1’inde olumlu benzetimde bulunan öğretmen adayları yer almaktadır. Ayrıca çalışma grubunun sayısı dikkate alındığında 188’i olumsuz, 13’ü olumlu benzetim üretmiştir. Bulgular dikkate alındığında öğretmen adaylarının uzaktan eğitim hakkındaki algısının çoğunlukla olumsuz olduğu görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim neye benziyor? Öğretmen adaylarının algıları}, volume={5}, number={85–110}, publisher={Studies in Educational Research and Development}, author={Hüseyin ÖZTÜRK,Ali KIRCI,Lokman TURAN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Hüseyin ÖZTÜRK,Ali KIRCI,Lokman TURAN. (2021). Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim neye benziyor? Öğretmen adaylarının algıları (Vol. 5). Vol. 5. Studies in Educational Research and Development.
MLA
KOPYALA
Hüseyin ÖZTÜRK,Ali KIRCI,Lokman TURAN. Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Neye Benziyor? Öğretmen Adaylarının Algıları. no. 85–110, Studies in Educational Research and Development, 2021.