Studies in Educational Research and Development

Studies in Educational Research and Development

Kapsayıcı eğitimin Türk eğitim sistemindeki yeri ve önemi

Yazarlar: Tuba AYDIN GÜNGÖR, Osman PEHLİVAN

Cilt 5 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 48 - 71

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Göç,Geçici koruma statüsü,Kapsayıcı eğitim,Yabancı öğrencilerin eğitimi

Özet: Küreselleşme ile beraber savaşlar, ekonomik sorunlar, siyasi ve toplumsal baskılar toplumları göçe zorlayan önemli sebepler olarak görülmektedir. 1990 yılından sonra Orta Doğu ülkelerinde yaşanan savaşlarla milyonlarca insan göç etmek zorunda kalmıştır. Göç eden insanlar gittikleri ülkelerde sığınmacı veya mülteci olarak yaşamak durumunda kalmışlardır. Türkiye’nin sınır komşuları Irak ve Suriye’de patlak veren iç savaş ülkemize insanların göç etmesine neden olmuştur ve bu insanlar ülkemizde konuk edilmektedir. Bu insanların bir bölümü kamplarda yaşamını sürdürmekte büyük bölümü de ülkenin dört bir yanına yerleşmişlerdir. Türkiye 21.Yüzyılda yaşanmış olan bu insanlık dramına sessiz kalmamış, açık sınır uygulamasıyla milyonlarca yabancı uyruklu insanı misafir etmiş ve himayesi altına almıştır. Bu durum Türkiye’de çeşitli sorunlara yol açmıştır. Bu sorunların en önemlisi de mülteci çocukların eğitim sorunudur. Yabancı çocukların eğitim meselesi için ülkemizde devlet ve sivil toplum kuruluşları işbirliği yapmış ve çözüm önerileri ortaya koymuşlardır. Yabancı öğrencilere geçici eğitim merkezlerinde ve Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı okullarda eğitim imkânları sunulmaktadır. Kapsayıcı eğitim geniş anlamda tüm dezavantajlı durumda olan çocukları kapsamaktadır ve bu bağlamda bu çocuklara eğitim hakkının sağlanmasıyla yakından ilgilenmektedir. Bu süreçte Türkiye’nin en önemli önceliklerinden birisi öğrenim çağında olan yabancı uyruklu öğrencileri eğitim sistemine etkin bir şekilde dâhil etmek olmuştur. Bu çalışmanın amacı kapsayıcı eğitimdeki farklı kültürlerden, farklı toplumlardan, farklı bölgelerden gelen çocukların eğitime en iyi şekilde katılmalarının nasıl sağladığını ve bu anlamda tüm eğitim fırsatlarından eşit şekilde nasıl yararlandıklarını derinlemesine ortaya koyarak alana katkıda bulunmaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Kapsayıcı eğitimin Türk eğitim sistemindeki yeri ve önemi}, volume={5}, number={48–71}, publisher={Studies in Educational Research and Development}, author={Tuba AYDIN GÜNGÖR,Osman PEHLİVAN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Tuba AYDIN GÜNGÖR,Osman PEHLİVAN. (2021). Kapsayıcı eğitimin Türk eğitim sistemindeki yeri ve önemi (Vol. 5). Vol. 5. Studies in Educational Research and Development.
MLA
KOPYALA
Tuba AYDIN GÜNGÖR,Osman PEHLİVAN. Kapsayıcı Eğitimin Türk Eğitim Sistemindeki Yeri ve Önemi. no. 48–71, Studies in Educational Research and Development, 2021.