Studies in Educational Research and Development

Studies in Educational Research and Development

Farklı değişkenler açısından ortaöğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumları

Yazarlar: Cihan KALIN

Cilt 5 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 1 - 18

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Music,Attitude,Secondary education

Özet: Bu çalışmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumları ve bu tutumların cinsiyet, okul türü, sınıf seviyesi, ortaokul ve lisede müzik öğretmeni eşliğinde müzik dersi alıp almadığı, herhangi bir müzik aleti çalıp çalmadığı, anne ve babasının eğitim durumu değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının araştırılmasıdır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu Artvin Merkez ilçede farklı lise türlerinde okuyan 617 ortaöğretim öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Varış ve Cesur tarafından 2012 yılında geliştirilen Ortaöğretim Düzeyi Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler özel bir istatistik programıyla analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda ortaöğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik orta düzeyde tutuma sahip oldukları, bu tutumlarının cinsiyet, öğrenim gördükleri lise türü ve ilgi duydukları bir müzik aletine değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olduğu, diğer değişkenlere göre herhangi bir farklılık oluşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda diğer araştırmacılar için önerilerde bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Farklı değişkenler açısından ortaöğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumları}, volume={5}, number={1–18}, publisher={Studies in Educational Research and Development}, author={Cihan KALIN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Cihan KALIN. (2021). Farklı değişkenler açısından ortaöğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumları (Vol. 5). Vol. 5. Studies in Educational Research and Development.
MLA
KOPYALA
Cihan KALIN. Farklı Değişkenler Açısından Ortaöğretim Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Tutumları. no. 1–18, Studies in Educational Research and Development, 2021.