Studies in Educational Research and Development

Studies in Educational Research and Development

A new approach in the context of mathematics education research: Lesson study

Yazarlar: Gamze KURT BİREL

Cilt 1 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 60 - 82

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Ders araştırması,Öğretmeğitimi,Matematik eğitimi

Özet: Bu derleme makale, matematik eğitimi araştırmaları bağlamında, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının profesyonel mesleki gelişimlerinde bir yöntem olması yanında, bir araştırma ortamı olarak da ders imecesini incelemeyi amaçlamaktadır. Ders imecesi, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının profesyonel gelişimlerine katkı sağlaması, onların matematik öğretirken ihtiyaç duyacakları bilgi düzeylerini artırması ve aralarındaki iletişimi geliştirmesi ve öğretim ürünlerinin (ders planı, vb.) geliştirilmesi açısından önemlidir. Kökeni Japonya’ya dayanan ders imecesi uluslararası anlamda dikkat çekmiş ve araştırmacılar için de çalışmalarına bir araştırma ortamı hazırlamıştır. Bu derlemede, ders imecesinin öğretim deneyleriyle desteklenerek bu araştırma ortamlarını nasıl temellendirileceği ve matematik eğitimi bağlamındaki katkılarına odaklanılmıştır. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={A new approach in the context of mathematics education research: Lesson study}, volume={1}, number={60–82}, publisher={Studies in Educational Research and Development}, author={Gamze KURT BİREL}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Gamze KURT BİREL. (2017). A new approach in the context of mathematics education research: Lesson study (Vol. 1). Vol. 1. Studies in Educational Research and Development.
MLA
KOPYALA
Gamze KURT BİREL. A New Approach in the Context of Mathematics Education Research: Lesson Study. no. 60–82, Studies in Educational Research and Development, 2017.