Studies in Educational Research and Development

Studies in Educational Research and Development

Algo-heuristik öğretim kuramıyla gerçekleştirilen örnek bir uygulama ve uygulamanın başarı düzeyine etkisi

Yazarlar: Mehmet ALTIN

Cilt 3 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 23 - 42

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Algo-heuristik öğretim kuramı,Altı düşünme şapkası,Altı ayakkabı uygulaması

Özet: Bu çalışmada amaç, altı düşünme şapkası ve altı ayakkabı uygulaması tenikleri başarı testi sonuçları arasında sadece sunuş yolu stratejisiyle öğretim alan grubun ortalaması ile algo-heuristik öğretim kuramı dahilinde öğretim alan grubun ortalaması arasında anlamlı farklılık olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Araştırma, yarı-deneysel bir modelde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu olarak Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı’nda 2015-2016 öğretim yılında öğrenim görmekte olan 2. sınıf öğrencisi 87 katılımcı seçilmiştir. Veriler, altı düşünme şapkası ve altı ayakkabı uygulama tekniklerinin kontrol grubuna sadece sunuş yoluyla öğretim stratejisiyle, deney grubuna ise sunuş yoluyla öğretim stratejisiyle öğretime ek olarak algo-heuristik öğrenme kuramıyla gerçekleştirilen öğretimden sonra uygulanan başarı testi ile toplanmıştır. Uygulama sonrasında elde edilen veriler, bağımsız örneklem t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara dayalı olarak algo-heuristik öğretim kuramının altı düşünme şapkası ve altı ayakkabı uygulamasının öğretimi üzerinde anlamlı derecede etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Algo-heuristik öğretim kuramıyla gerçekleştirilen örnek bir uygulama ve uygulamanın başarı düzeyine etkisi}, volume={3}, number={23–42}, publisher={Studies in Educational Research and Development}, author={Mehmet ALTIN}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Mehmet ALTIN. (2019). Algo-heuristik öğretim kuramıyla gerçekleştirilen örnek bir uygulama ve uygulamanın başarı düzeyine etkisi (Vol. 3). Vol. 3. Studies in Educational Research and Development.
MLA
KOPYALA
Mehmet ALTIN. Algo-Heuristik Öğretim Kuramıyla Gerçekleştirilen Örnek Bir Uygulama ve Uygulamanın Başarı Düzeyine Etkisi. no. 23–42, Studies in Educational Research and Development, 2019.