Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

İlkokul Sınıf Öğretmenlerinin Dördüncü Sınıf Sosyal Bilgiler Dersindeki Liderlik Kavramına İlişkin Algılarının ve Oluşturdukları Etkinliklerin İncelenmesi

Yazarlar: ["Demet ÖZTEPE", "Nur ÜTKÜR GÜLLÜHAN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 9 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.29065/usakead.1234443

Anahtar Kelimeler:Sınıf Öğretmenleri,Sosyal Bilgiler Dersi,Liderlik,Etkinlik

Özet: Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersindeki liderlik kavramına ilişkin algılarının ve oluşturdukları etkinliklerin incelenmesine dayanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, çalışma grubunu 2022-2023 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Beyoğlu ilçesindeki 12 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, içerik ve betimsel analiz kullanılarak, oluşturulan kod ve temalar alan uzmanı tarafından değerlendirilmiş olup, aralarında tutarlılık sağlanmıştır. Bulguların analizleri sonucunda Sınıf öğretmenleri liderlik kavramının daha çok “insanları yönlendirme becerisi” gibi iletişim boyutuna vurgu yaparken, liderlik konusunun önemini “sorumluluk alma” olarak belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenleri liderlik kavramının öğretiminde etkinlik kullanımının “kalıcı öğrenme” ve “aktif katılımı” sağladığını belirtirken, oluşturdukları etkinliklerde, daha çok “Atatürk konulu” içerikleri seçtikleri, “drama” kullanımına öncelik verdikleri ve materyal olarak “lider resimlerini” sıkça kullandıklarını belirtmişlerdir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA