Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Probleme Dayalı STEM Etkinliklerinin Öğretmen adaylarının STEM Kavramlarına Yönelik Bilişsel Yapılarının Gelişimine Etkisinin İncelenmesi

Yazarlar: ["Seyyit ALTUNIŞIK", "Didem İNEL EKİCİ"]

Cilt - , Sayı Cilt: 8 Sayı: 3 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.29065/usakead.1116360

Anahtar Kelimeler:STEM,Probleme dayalı,Bilişsel

Özet: Bu çalışmanın amacı probleme dayalı STEM eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilişsel yapılarına etkisinin incelenmesidir. 14 hafta boyunca araştırmacılar tarafından hazırlanan STEM etkinlikleri uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kelime ilişkilendirme testi (KİT) kullanılmıştır. Çalışma grubu 2019-2020 öğretim yılı Güz döneminde Fen Öğretimi Lab. Uyg. I dersini alan 26 fen bilgisi öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın sonuçlarına göre deneysel uygulama sonrasında öğretmen adaylarının STEM kavramlarına yönelik bilişsel yapılarının zenginleştiği söylenebilir. Deneysel uygulama öncesinde STEM kavramları arasında ilişki kurmakta zorlanılırken deneysel uygulama sonrası kavramlar arası ilişkilerin arttığı görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA