Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Sosyal Bilgiler Dersi Öğretmenlerinin Tarih Konularının Öğretimine İlişkin Öğretmen Unsuru İle Fiziki Koşullar ve Materyal Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi

Yazarlar: Ali ER, Nida BAYINDIR

Cilt 1 , Sayı 1 , 2015 , Sayfalar 88 - 103

Konular:Sosyal

DOI:10.29065/usakead.232407

Anahtar Kelimeler:-,Sosyal Bilgiler Öğretimi,Tarih Öğretimi,Fiziki Koşullar ve Materyal,ÖğretmUnsuru ve ÖğretmGörüşleri

Özet: Araştırmanın amacı, sosyal bilgiler dersi kapsamında tarih konularının öğretimine ilişkin öğretmenlerin öğretmen unsuru ile fiziki koşullar ve materyal hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada öğretmene ilişkin unsurlar ile fiziki koşullar ve kullanılan materyallere ilişkin öğretmenlerin algıları boyutları ele alınmıştır. Birinci boyutla ilgili ölçekte toplam 11 soru yer almaktadır (Cronbach Alpha= 0,55). İkinci boyutla ilgili ölçekte ise, 5 adet soru yer almaktadır (Cronbach Alpha= 0.27). Ayrıca bu boyutlarla ilgili öğretmenler arasından seçilen 16 kişilik bir grupla da yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Araştırmanın evreni, 2014-2015 eğitim öğretim yılında İzmir ilinde 502 devlet ortaokulunda görev yapan 1132 sosyal bilgiler öğretmeni iken örneklemi, 80 okulda görev yapan 303 sosyal bilgiler öğretmenidir. Araştırmada öğretmen unsuruna ilişkin sorulara verilen cevaplarda hizmet içi eğitimlere katılanlar yönünde anlamlı bir farklılık olduğu belirlenirken, derse girdiği sınıflardaki öğrenci sayısı yönünde ve mezun oldukları bölüme göre anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Fiziki koşullar ve materyale ilişkin sorulara verilen cevaplarda ise, öğretmenlerin derse girdiği sınıflardaki öğrenci sayısı yönünde anlamlı bir farklılık olduğu belirlenirken, hizmet içi kursa katılıp katılmamasına ve mezun oldukları bölüme göre anlamlı bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir. Öğretmen unsuru ile ilgili, öğretmenlerin büyük bir kısmı, çeşitli kaynakları takip ederek kendilerini yetiştirdiklerini dile getirmişlerdir. Ancak öğretmenlerin bir kısmı da milli eğitimin düzenlemesi gereken hizmet içi eğitim kurslarının yetersiz olduğunu ifade etmişlerdir. Fiziki koşullar ve materyalle ilgili öğretmenler, okullardaki teknolojik imkânların kısıtlı olmasından dolayı sesli ve görsel materyalleri kullanamadıklarını belirtmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler Öğretimi, Tarih Öğretimi, Fiziki Koşullar ve Materyal, Öğretmen Unsuru ve Öğretmen Görüşleri.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={Sosyal Bilgiler Dersi Öğretmenlerinin Tarih Konularının Öğretimine İlişkin Öğretmen Unsuru İle Fiziki Koşullar ve Materyal Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi}, volume={1}, number={1}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Ali ER,Nida BAYINDIR}, year={2015}, pages={88–103} }
APA
KOPYALA
Ali ER,Nida BAYINDIR. (2015). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretmenlerinin Tarih Konularının Öğretimine İlişkin Öğretmen Unsuru İle Fiziki Koşullar ve Materyal Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi (Vol. 1, pp. 88–103). Vol. 1, pp. 88–103. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ali ER,Nida BAYINDIR. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretmenlerinin Tarih Konularının Öğretimine İlişkin Öğretmen Unsuru İle Fiziki Koşullar ve Materyal Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi. no. 1, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2015, pp. 88–103.