Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz-yeterlilikleri Üzerine Bir İnceleme

Yazarlar: Güler TULUK

Cilt 1 , Sayı 1 , 2015 , Sayfalar 1 - 15

Konular:Sosyal

DOI:10.29065/usakead.232403

Anahtar Kelimeler:-,Öğretmadayları,Öz-yeterlilik

Özet:   Özet Yüksek Öğretim Kanununda kurumun birçok hedefi vardır. Bireylerin ilgi ve yetenekleri yönünde yurt kalkınmasına ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde yetişmesi, aynı zamanda kendi geçim ve mutluluğunu sağlayacak bir mesleğin bilgi, beceri, davranış ve genel kültürüne sahip, vatandaşlar olması da bu hedeflerden birisidir. Eğitim fakültesinin hedeflerinden birisi bu amacı gerçekleştirecek ilkokul ve ortaokul öğretmenlerini yetiştirmektir. Araştırmanın amacı öğretmen olmayı hedeflemiş ilköğretim ve Türkçe Eğitimi bölümleri programlarında okuyan öğretmen adaylarının, karşı karşıya kalabilecekleri bu duruma dönük yaklaşımlarının öğretmen yeterlilikleri açısından hizmet öncesinde incelenmesidir. Yöntem olarak araştırmada, Baloğlu ve Karadağ'ın öğretmenlik öz-yeterlik ölçeği kaynak olarak alınmış, kullanılmış ve kullanılmadan önce güvenirlik çalışması yinelenmiştir. Öz-yeterlik puanları adayların bulundukları programa göre değişmektedir. Öğretmen adaylarının mevcut öz-yeterlik eğilimlerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: öğretmen adayları, öz-yeterlilik   [1] Yrd. Doç. Dr. Kastamonu Eğitim Dergisi [email protected]


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz-yeterlilikleri Üzerine Bir İnceleme}, volume={1}, number={1}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Güler TULUK}, year={2015}, pages={1–15} }
APA
KOPYALA
Güler TULUK. (2015). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz-yeterlilikleri Üzerine Bir İnceleme (Vol. 1, pp. 1–15). Vol. 1, pp. 1–15. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Güler TULUK. Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz-Yeterlilikleri Üzerine Bir İnceleme. no. 1, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2015, pp. 1–15.