Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Güler TULUK
Konular:Sosyal
DOI:10.29065/usakead.232403
Anahtar Kelimeler:-,Öğretmadayları,Öz-yeterlilik
Özet: Özet Yüksek Öğretim Kanununda kurumun birçok hedefi vardır. Bireylerin ilgi ve yetenekleri yönünde yurt kalkınmasına ve ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde yetişmesi, aynı zamanda kendi geçim ve mutluluğunu sağlayacak bir mesleğin bilgi, beceri, davranış ve genel kültürüne sahip, vatandaşlar olması da bu hedeflerden birisidir. Eğitim fakültesinin hedeflerinden birisi bu amacı gerçekleştirecek ilkokul ve ortaokul öğretmenlerini yetiştirmektir. Araştırmanın amacı öğretmen olmayı hedeflemiş ilköğretim ve Türkçe Eğitimi bölümleri programlarında okuyan öğretmen adaylarının, karşı karşıya kalabilecekleri bu duruma dönük yaklaşımlarının öğretmen yeterlilikleri açısından hizmet öncesinde incelenmesidir. Yöntem olarak araştırmada, Baloğlu ve Karadağ'ın öğretmenlik öz-yeterlik ölçeği kaynak olarak alınmış, kullanılmış ve kullanılmadan önce güvenirlik çalışması yinelenmiştir. Öz-yeterlik puanları adayların bulundukları programa göre değişmektedir. Öğretmen adaylarının mevcut öz-yeterlik eğilimlerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: öğretmen adayları, öz-yeterlilik [1] Yrd. Doç. Dr. Kastamonu Eğitim Dergisi [email protected]