Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Motivasyon ve Öz-yeterliğin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerine (TPAB) Katkısı

Yazarlar: Yunus KARAKUYU, Akın KARAKUYU

Cilt 2 , Sayı 1 , 2016 , Sayfalar 89 - 100

Konular:Sosyal

DOI:10.29065/usakead.232415

Anahtar Kelimeler:-,TPAB,Teknoloji,Motivasyon,Öz-yeterlik,Sınıf Öğretmeni Adayı

Özet: Öz: Teknolojinin hızla yaygınlaşması her alanda olduğu gibi eğitim alanında da teknolojinin kullanılmasını zorunlu kılmıştır. Teknolojinin eğitim alanında kullanılması ile birlikte Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) kavramı ortaya çıkmış ve bu kavram birçok eğitimcinin araştırmalarına konu olmuştur. Bu çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının TPAB’larına motivasyon ve öz-yeterlik değişkenlerinin katkısını incelemek amaçlanmıştır. Veriler sınıf öğretmenliği anabilim dalında son sınıf okuyan 331 öğretmen adayına TPAB, motivasyon ve öz-yeterlik anketleri uygulanarak toplanmış, veriler pearson korelasyon analizi ve regresyon yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırma sonuçlarına göre motivasyonun sınıf öğretmenliği adaylarının TPAB’ni tahmin etmede istatiksel olarak anlamlı bir katkısı varken öz-yeterliğin istatiksel olarak anlamlı bir katkısı yoktur. Motivasyon değişkeni için ayarlanmış R2 değerinin 0,014 olması sınıf öğretmeni adaylarının TPAB’ de ki değişimin %1,4’ü nün motivasyon değişkenince açıklandığını göstermektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Motivasyon ve Öz-yeterliğin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerine (TPAB) Katkısı}, volume={2}, number={1}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Yunus KARAKUYU,Akın KARAKUYU}, year={2016}, pages={89–100} }
APA
KOPYALA
Yunus KARAKUYU,Akın KARAKUYU. (2016). Motivasyon ve Öz-yeterliğin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerine (TPAB) Katkısı (Vol. 2, pp. 89–100). Vol. 2, pp. 89–100. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Yunus KARAKUYU,Akın KARAKUYU. Motivasyon ve Öz-Yeterliğin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerine (TPAB) Katkısı. no. 1, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2016, pp. 89–100.