Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Okul Yöneticisi Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Yazarlar: Durdağı AKAN, Nurcan ŞENER, Murat BAŞAR, Buket ŞEN

Cilt 2 , Sayı 1 , 2016 , Sayfalar 71 - 88

Konular:Sosyal

DOI:10.29065/usakead.232405

Anahtar Kelimeler:-,Sınıf yönetimi,Rehberlik,Iletişim,Öğrenme öğretme

Özet: Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerisinin okul yöneticisinin görüşlerine göre değerlendirilmesinin amaçlandığı bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 öğretim yılında Uşak merkezde görevli on ilkokul yöneticisi oluşturmaktadır. Okul müdürleri öğretmenlerin sınıf yönetimi becerisini yeterli görmemektedirler. Okul müdürleri öğretmenlerin sınıf yönetimindeçok iletişim boyutunda sıkıntı yaşadıklarını belirtmektedirler. Öğretmenlerin sınıfta iletişim kurarak çözebilecekleri istenmeyen öğrenci davranışlarını inceleme soruşturma geçirme kaygısı taşımaları nedeniyle okul yöneticisine taşıdıkları tespit edilmiştir. Okul müdürlerine göre genç ve deneyimsiz öğretmenler sınıf yönetiminde yetersizlik yaşamaktadır. Okul müdürleri, öğretmenlerin doğrudan öğretime odaklanmalarından dolayı sınıf içi istenmeyen davranışları doğru tespit edemediklerini ve öğrencilerin vermek istedikleri mesajları doğru okuyamadıklarına vurgu yapmışlardır. Anahtar Kelimeler: Sınıf yönetimi, rehberlik, iletişim, öğrenme öğretme


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Okul Yöneticisi Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi}, volume={2}, number={1}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Durdağı AKAN,Nurcan ŞENER,Murat BAŞAR,Buket ŞEN}, year={2016}, pages={71–88} }
APA
KOPYALA
Durdağı AKAN,Nurcan ŞENER,Murat BAŞAR,Buket ŞEN. (2016). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Okul Yöneticisi Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Vol. 2, pp. 71–88). Vol. 2, pp. 71–88. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Durdağı AKAN,Nurcan ŞENER,Murat BAŞAR,Buket ŞEN. Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Okul Yöneticisi Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. no. 1, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2016, pp. 71–88.