Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

İlköğretim Okullarının TSE Standartlarına Göre Değerlendirilmesi (Uşak ili Örneği)

Yazarlar: Cüneyit AKAR, İsmail GÜNDÜZ

Cilt 2 , Sayı 2 , 2016 , Sayfalar 85 - 100

Konular:Sosyal

DOI:10.29065/usakead.232413

Anahtar Kelimeler:-,Okul,Okul binaları,TSE okul standartları

Özet: Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretim okulların özellikleri, Türk standartları enstitüsü tarafından tanımlanmış standartlara uygunluk düzeyi açısından incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda Uşak ilinde yer alan okullar araştırma bölgesi olarak seçilmiştir. 9518 nolu Türk Standartları Enstitü standartları, 2000 yılında yayımlandığı için bu tarihten önce inşa edilen 17 okul incelenmiştir. Veriler 9518 nolu Türk Standartları Enstitüsü standartları belirtilen 5 temel kural ve 72 maddeden oluşan bir gözlem formu ile toplanmıştır. Gözlemlerden elde edilen bulgular frekans ve yüzdelik dağılımı olarak gösterilmiştir. 17 devlet okulu incelendiğinde okul binalarının planlanmasında TSE standartlarının bazılarının göz önüne alınmadığı görülmüştür. Özellikle okullara seviye atlatması beklenen özelliklerin göz ardı edilmesi dikkat çekicidir. Ayrıca bazı standartların da yetersiz düzeyde karşılandığı görülmüştür. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={İlköğretim Okullarının TSE Standartlarına Göre Değerlendirilmesi (Uşak ili Örneği)}, volume={2}, number={2}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Cüneyit AKAR,İsmail GÜNDÜZ}, year={2016}, pages={85–100} }
APA
KOPYALA
Cüneyit AKAR,İsmail GÜNDÜZ. (2016). İlköğretim Okullarının TSE Standartlarına Göre Değerlendirilmesi (Uşak ili Örneği) (Vol. 2, pp. 85–100). Vol. 2, pp. 85–100. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Cüneyit AKAR,İsmail GÜNDÜZ. İlköğretim Okullarının TSE Standartlarına Göre Değerlendirilmesi (Uşak Ili Örneği). no. 2, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2016, pp. 85–100.