Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Yapılandırmacı Öğretim Kuramın Felsefi Paradigmalari: Bir Derleme Çalismasi

Yazarlar: Dolgun Aslan, Hasan Aydın

Cilt 2 , Sayı 2 , 2016 , Sayfalar 56 - 71

Konular:Sosyal

DOI:10.29065/usakead.232435

Anahtar Kelimeler:-,Yapılandırmacılık,Felsefe,Postmodernizm

Özet: Özet Bu çalışmada, ontolojik ve epistemolojik boyutlarıyla yapılandırmacı yaklaşımın felsefi kökeni irdelenmiştir. Yapılandırmacı yaklaşımın temel mantık ve ilkeleri doğrultusunda felsefe tarihinde dile getirilen benzer duygu ve düşüncelere yer verilmiştir. Bilgi, nesnel gerçeklik, algı, öğrenmenin nasıl meydana geldiği, öğrenmede zihnin işlevi, sosyal çevre, öğrenme süreci, dil ve kültür açısında ileri sürülen görüşler ele alınarak tartışılmıştır. Davranışçılık, modernizm, pozitivizm anlayışlarına karşı duruş gösteren ve yapılandırmacı anlayışa benzer düşünceler ele alan felsefi düşünceler değerlendirilmiştir. Bu araştırma literatüre dayalı bir derleme çalışması olarak tasarlanmıştır. Birincil kaynaklar ve ikincil kaynaklardan yararlanarak veriler elde edilmeye çalışılmıştır. Ön kaynak taraması ve daha sonra detaylı kaynak taramasıyla belirlenen konu başlıklarına uygun farklı araçlardan literatür taramasına gidilmiştir. Araştırmada tarihi süreç içinde farklı düşünce biçimleriyle yapılandırmacı yaklaşımın dile getirildiği belirlenmiştir. Anahtar kavramlar: Yapılandırmacılık, felsefe, postmodernizm   Abstract In this study, philosophical roots of the constructivist approach have been discussed via ontological and epistemological dimensions. In accordance with the basic principles of logic and philosophy of the constructivist approach, similar feelings and thoughts expressed in history of philosophy have been covered. Information, objective reality, perception, how learning occurred, the function of the mind in learning, social environment, the learning process have been discussed in terms of language and culture. Philosophical thoughts addressing ideas which take stand against mannerism, modernism and positivist understanding, and approaching ideas similar to constructivist understanding were evaluated. In this research, studies were carried on by literature search. Data was acquired by taking advantage of primary and secondary sources. The topics identified by doing pre-source search, and then by detailed source search were entered to literature search via different tools. It was determined that the constructivist approach to different ways of thinking expressed in the history of the research process. In the research, expression of constructivist approach with different ways of thinking within the historical process was stated. Key concepts: Constructivism, philosophy, postmodernism


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Yapılandırmacı Öğretim Kuramın Felsefi Paradigmalari: Bir Derleme Çalismasi}, volume={2}, number={2}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Dolgun Aslan,Hasan Aydın}, year={2016}, pages={56–71} }
APA
KOPYALA
Dolgun Aslan,Hasan Aydın. (2016). Yapılandırmacı Öğretim Kuramın Felsefi Paradigmalari: Bir Derleme Çalismasi (Vol. 2, pp. 56–71). Vol. 2, pp. 56–71. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Dolgun Aslan,Hasan Aydın. Yapılandırmacı Öğretim Kuramın Felsefi Paradigmalari: Bir Derleme Çalismasi. no. 2, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2016, pp. 56–71.