Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Öğretmenlerin Örgütsel Yaratıcılığa İlişkin Görüşleri

Yazarlar: Didem Koşar, Özden Ölmez Ceylan

Cilt 2 , Sayı 2 , 2016 , Sayfalar 25 - 38

Konular:Sosyal

DOI:10.29065/usakead.232437

Anahtar Kelimeler:-,İlkokul öğretmeni,Bireysel yaratıcılık,Örgütsel yaratıcılık

Özet: Bu araştırmanın amacı ilkokul öğretmenlerinin örgütsel yaratıcılığa ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma nitel veri toplama teknikleri kullanılarak yürütülmüştür. Araştırma olgu bilim desenindedir ve araştırmada kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile belirlenen 15 ilkokul öğretmeni ile görüşme yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan ve açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın veri analizinde betimsel ve içerik analizlerine yer verilmiştir. Görüşme yapılan öğretmenlerin vermiş olduğu yanıtlar doğrultusunda oluşturulan temalar ve alt temalar belirlenerek öğretmenlerin yaratıcılığa ilişkin görüşleri doğrudan alıntılarla desteklenerek sunulmuştur. 15 ilkokul öğretmeni ile yapılan görüşmeler sonucunda örgütsel yaratıcılığın anlamına ilişkin görüşler temasında potansiyeli açığa çıkarma, üretme ve süreç alt temaları, yaratıcılığın ortaya çıkmasında etkili olan faktörlere ilişkin temada bireysel ve örgütsel faktörler alt temaları, örgütsel yaratıcılığın gereklerine ilişkin görüşler temasında bireysel ve örgütsel gerekler alt temaları, örgütsel yaratıcılığın ortaya çıkmasına engel olan görüşler temasında bireysel, örgütsel ve toplumsal engeller alt temaları, örgütsel yaratıcılığın artırılmasına ilişkin görüşler başlığında ise bireysel özgürlüğün artırılması, yaratıcı faaliyetlerin yönetimce desteklenmesi, değişime uyum ve çalışma ortamı alt temaları belirlenmiştir. Sonuçta, bireylerin görev yaptıkları kurumda özgürce çalışabilecekleri, kendilerini rahat ifade edebilecekleri, düşüncelerini, fikir ve önerilerini dile getirebilecekleri ortamların sağlanması, sahip oldukları yaratıcı potansiyelin desteklenmesi gerekliliği vurgulanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Öğretmenlerin Örgütsel Yaratıcılığa İlişkin Görüşleri}, volume={2}, number={2}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Didem Koşar,Özden Ölmez Ceylan}, year={2016}, pages={25–38} }
APA
KOPYALA
Didem Koşar,Özden Ölmez Ceylan. (2016). Öğretmenlerin Örgütsel Yaratıcılığa İlişkin Görüşleri (Vol. 2, pp. 25–38). Vol. 2, pp. 25–38. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Didem Koşar,Özden Ölmez Ceylan. Öğretmenlerin Örgütsel Yaratıcılığa İlişkin Görüşleri. no. 2, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2016, pp. 25–38.