Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Adem SEZER, Okan ÇOBAN, İbrahim AKŞİT
Konular:Sosyal
DOI:10.29065/usakead.285941
Anahtar Kelimeler:Sorumluluk,Sorumluluk değeri,Öğretmen,Öğrenci
Özet: Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin sorumluluk algılarını, öğrencilerde gözlemledikleri sorumluluk davranışları ile öğrencilerde gözlemlemek istedikleri sorumluluk davranışlarını, öğretmenlerin sorumluluk değerini kazandırmak için yapmış oldukları etkinlikleri ve öğretim programlarının değer kazandırmada yeterli olup olmadığını tespit etmektir. Araştırmada var olan bir durumu betimlemeyi sağlayan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada çalışma gruplarının oluşturulması sürecinde kolay ulaşılabilir durum örneklemesi tipi kullanılmıştır. Zihin haritası ve yarı yapılandırılmış görüşme formları ile elde edilen verilerin analizinde tümevarım analiz tekniği kullanılmıştır. Verileri tanımlama, kodlama ve sınırlama sürecini içeren tümevarım analizinde toplanan verileri açıklayabilecek kavramlara ve ilişkilere ulaşılması temel hedeftir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin sorumluluk algıları; öğretmenlerin öğrencilerde gözlemledikleri ve görmek istedikleri sorumluluklar; öğretmenlerin öğrencilere sorumluluk değerini kazandırmada kullandıkları etkinlikler ve öğretmenlere göre öğretim programında verilen değerlerin öğrencilere değerleri kazandırmada etkili olup olmadığı açıklanmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.