Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Okuma-Yazma Güçlüğü: Kimin İçin?

Yazarlar: Beyhan Can, Seda ALTUNBAŞ YAVUZ

Cilt 3 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 86 - 113

Konular:Sosyal

DOI:10.29065/usakead.300983

Anahtar Kelimeler:Okuma Güçlüğü,Yazma Güçlüğü,Örnek Olay Çalışması

Özet: Bu araştırmada okuma ve yazma güçlüğü bulunan öğrencilerin akademik, duygusal ve sosyal yönlerinin öğrenci, öğretmen, veli ve arkadaş bakış açısıyla ele alınması amaçlanmıştır. Çalışma, nitel araştırma yöntemi kapsamında bir durum (örnek olay) çalışmasıdır. Çalışmada durum olarak yer alan öğrenciler, ilkokul 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören bir kız ve bir erkek öğrencidir. Öğrenciler, amaçlı örnekleme yöntemine göre tespit edilmiştir. Araştırmacılar tarafından çalışmaya katılan öğrenci, öğretmen, veli ve öğrencilerin yakın arkadaşlarına yönelik hazırlanan ve açık uçlu sorular ile yarı yapılandırılmış sorularının yer aldığı görüşme formları oluşturulmuştur. Görüşmeler yüz yüze gerçekleştirilmiş ve kayıt altına alınmıştır. Veriler, betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma ile birlikte, öğrenme güçlüklerinin fark edilmesindekibüyük etkenin çocukların okuma ve yazma sürecini geriden takip etmeleri olduğu; okuma ve yazmayla ilgili olarak hece, harf, kelime, satır takibi, kalem tutma ve hız sorunlarının görüldüğü; sorunların iyileştirilmesinde öğretmen ve veli işbirliğinin oldukça önemli olduğu; bu çocukların, okuma ve yazma gerektirmeyen durumlarda, işittiklerini ifade etmede daha başarılı oldukları, sosyal aktivitelere zaman ayırdıkları, özgüvenli ve girişken oldukları; veli ve öğretmenlerin bu çocuklarla ilgili yeterli bilgi ve donanıma sahip olmamaları nedeniyle kendilerini çaresiz hissettikleri; öğrenme güçlüğü olan çocuklarla ilgili öğretmenlere verilen eğitimlerin monoton ve yetersiz olduğu; okuma ve yazma sorunlarına yönelik uzman desteğinin olmadığı; ailelerin üzgün, çaresiz, endişeli oldukları; çocukların kendi geleceklerine ilişkin yüksek idealler taşıdıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Okuma-Yazma Güçlüğü: Kimin İçin?}, volume={3}, number={2}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Beyhan Can,Seda ALTUNBAŞ YAVUZ}, year={2017}, pages={86–113} }
APA
KOPYALA
Beyhan Can,Seda ALTUNBAŞ YAVUZ. (2017). Okuma-Yazma Güçlüğü: Kimin İçin? (Vol. 3, pp. 86–113). Vol. 3, pp. 86–113. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Beyhan Can,Seda ALTUNBAŞ YAVUZ. Okuma-Yazma Güçlüğü: Kimin İçin? no. 2, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2017, pp. 86–113.