Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Ortaokul Rehber Öğretmenleri, Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri Ve Yöneticilerinin Okullarda Yapılan Siber Zorbalık Çalışmaları Hakkındaki Görüşleri Ve Siber Zorbalığın Önlenmesi Hakkındaki Önerileri

Yazarlar: Güler Karaman, Halük Ünsal

Cilt 3 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 62 - 85

Konular:Sosyal

DOI:10.29065/usakead.316635

Anahtar Kelimeler:Siber Zorbalık,Öğretmen,Teknoloji

Özet: Bu araştırmanın amacı, ortaokullarda yapılan siber zorbalık çalışmalarını ve siber zorbalığın azalması ve ya önlenmesinde öğretmenlerin önerilerini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubu, 2015–2016 eğitim öğretim yılında, Ankara’nın Keçiören ilçesinde seçilen altı ortaokulda görevli yedi rehber öğretmen ve yedi bilişim teknolojileri öğretmeni ve yedi okul yöneticisinden oluşmaktadır. Nitel araştırmadayaygın veri toplama tekniklerinden görüşme ile veriler toplanmış, verilerin çözümlenmesinde içerik analizi türlerinden kategorisel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda katılımcıların verdikleri cevaplar incelendiğinde;fazla bilgilendirme yapıldığı ve bilgilendirme çalışmalarının daha çok öğrencilere yönelik yapıldığı sonucuna varılmıştır. Katılımcıların siber zorbalığı önlemek için okullarda yapılan çalışmalarda kimlerin görev alması gerektiği sorusuna verdikleri cevaplar incelendiğinde sırasıylafazla bilişim teknolojileri öğretmenleri ve rehber öğretmenlerin görev alması gerektiği belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların önerileri öğrenciler, aileler, eğitimciler, okul yöneticileri ve devlet olmak üzere beş kategoriye ayrılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular literatür çerçevesinde tartışılarak siber zorbalık konusunda hem ailelere ve devlete yönelik hem de bu konuda gelecekte yapılacak araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Ortaokul Rehber Öğretmenleri, Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri Ve Yöneticilerinin Okullarda Yapılan Siber Zorbalık Çalışmaları Hakkındaki Görüşleri Ve Siber Zorbalığın Önlenmesi Hakkındaki Önerileri}, volume={3}, number={2}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Güler Karaman,Halük Ünsal}, year={2017}, pages={62–85} }
APA
KOPYALA
Güler Karaman,Halük Ünsal. (2017). Ortaokul Rehber Öğretmenleri, Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri Ve Yöneticilerinin Okullarda Yapılan Siber Zorbalık Çalışmaları Hakkındaki Görüşleri Ve Siber Zorbalığın Önlenmesi Hakkındaki Önerileri (Vol. 3, pp. 62–85). Vol. 3, pp. 62–85. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Güler Karaman,Halük Ünsal. Ortaokul Rehber Öğretmenleri, Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri Ve Yöneticilerinin Okullarda Yapılan Siber Zorbalık Çalışmaları Hakkındaki Görüşleri Ve Siber Zorbalığın Önlenmesi Hakkındaki Önerileri. no. 2, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2017, pp. 62–85.