Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Ortaöğretim Öğrencilerinin Fizik Derslerinde Etkileşimli Tahta Kullanımına İlişkin Algıları

Yazarlar: Salih Uzun, Irmak Sunal

Cilt 3 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 15 - 34

Konular:Sosyal

DOI:10.29065/usakead.309569

Anahtar Kelimeler:Etkileşimli Tahta,Akıllı Tahta,Ortaöğretim,Fizik,Öğrenci

Özet: Ülkemizde son yıllarda öğretim teknolojilerinin öğrenme ortamlarında kullanılmasını desteklemek amacıyla FATIH projesi adıyla bilinen ve özellikle etkileşimli tahtaların kullanımının ön plana çıktığı bir proje gerçekleşmiştir. Bu araştırma, etkileşimli tahtaların ortaöğretim fizik derslerinde kullanımına ilişkin farklı sınıf seviyelerinde bulunan öğrencilerin algılarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Betimsel araştırma yönteminin benimsendiği çalışmanın örneklemini, Uşak ilinde 9., 10. ve 11. sınıfta öğrenim gören toplam 216 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin içerik analizi yöntemiyle analiz edildiği araştırmadan elde edilen bulgular, öğrencilerin önemli bir kısmının fizik dersinde etkileşimli tahtanın kullanımına yönelik olumlu görüşlere sahip olduklarını göstermektedir. Katılımcılar genel anlamda etkileşimli tahtaların kullanılmasının; (1) ders süresini verimli kullanma, (2) fiziği daha iyi öğrenme (anlama) ve (3) motivasyon bağlamında katkılarına değindikleri görülmektedir. Ayrıca katılımcıların %36’sı da etkileşimli tahtaların kullanılmasının öğretmenlerinin öğretme stillerinde herhangi bir farklılık oluşturmadığını ifade etmişlerdir. Benzer şekilde bazı öğrencilerin etkileşimli tahtaların sadece yazmak amacıyla kullanıldığından dolayı beyaz tahtadan bir farkı olmadığını belirttikleri görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Ortaöğretim Öğrencilerinin Fizik Derslerinde Etkileşimli Tahta Kullanımına İlişkin Algıları}, volume={3}, number={2}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Salih Uzun,Irmak Sunal}, year={2017}, pages={15–34} }
APA
KOPYALA
Salih Uzun,Irmak Sunal. (2017). Ortaöğretim Öğrencilerinin Fizik Derslerinde Etkileşimli Tahta Kullanımına İlişkin Algıları (Vol. 3, pp. 15–34). Vol. 3, pp. 15–34. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Salih Uzun,Irmak Sunal. Ortaöğretim Öğrencilerinin Fizik Derslerinde Etkileşimli Tahta Kullanımına İlişkin Algıları. no. 2, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2017, pp. 15–34.