Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Salih Uzun, Irmak Sunal
Konular:Sosyal
DOI:10.29065/usakead.309569
Anahtar Kelimeler:Etkileşimli Tahta,Akıllı Tahta,Ortaöğretim,Fizik,Öğrenci
Özet: Ülkemizde son yıllarda öğretim teknolojilerinin öğrenme ortamlarında kullanılmasını desteklemek amacıyla FATIH projesi adıyla bilinen ve özellikle etkileşimli tahtaların kullanımının ön plana çıktığı bir proje gerçekleşmiştir. Bu araştırma, etkileşimli tahtaların ortaöğretim fizik derslerinde kullanımına ilişkin farklı sınıf seviyelerinde bulunan öğrencilerin algılarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Betimsel araştırma yönteminin benimsendiği çalışmanın örneklemini, Uşak ilinde 9., 10. ve 11. sınıfta öğrenim gören toplam 216 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin içerik analizi yöntemiyle analiz edildiği araştırmadan elde edilen bulgular, öğrencilerin önemli bir kısmının fizik dersinde etkileşimli tahtanın kullanımına yönelik olumlu görüşlere sahip olduklarını göstermektedir. Katılımcılar genel anlamda etkileşimli tahtaların kullanılmasının; (1) ders süresini verimli kullanma, (2) fiziği daha iyi öğrenme (anlama) ve (3) motivasyon bağlamında katkılarına değindikleri görülmektedir. Ayrıca katılımcıların %36’sı da etkileşimli tahtaların kullanılmasının öğretmenlerinin öğretme stillerinde herhangi bir farklılık oluşturmadığını ifade etmişlerdir. Benzer şekilde bazı öğrencilerin etkileşimli tahtaların sadece yazmak amacıyla kullanıldığından dolayı beyaz tahtadan bir farkı olmadığını belirttikleri görülmüştür.