Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Elif ESMER
Konular:Sosyal
DOI:10.29065/usakead.320073
Anahtar Kelimeler:Öğretim tasarımı,Dick,Carey ve Carey Modeli
Özet: Öğretim tasarımı genel olarak belirli genel ve özel hedefler üzerine yapılandırılmış bir konunun işlenişiyle ilgili tüm öğelerin planlanmasıyla ilişkilidir. Eğitimdeki farklı yaklaşımlar, öğretim tasarımı için de farklı pek çok modelin gelişmesini etkilemiştir. Dick, Carey ve Carey Modeli de bu modellerden biridir. Bu model 1968 yılında yapılandırılmış olmasına rağmen, farklı yıllarda, model üzerinde Dick, Carey ve Carey tarafından değişiklikler yapılmıştır. Bu çalışmada, Dick, Carey ve Carey Öğretim Tasarımı Modeli’nin 0basamaklarına uygun olarak Sınıf Öğretmenliği programı VI. Dönem (III. Sınıf, Bahar Dönemi) öğrencileriyle “Sınıf Yönetimi” dersinde bir uygulama gerçekleştirilmiş, çeşitli veri toplama teknikleri kullanılarak modelin öğrenci başarısına etkisi incelenmiştir.