Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK ALGILARIYLA MİZAH TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yazarlar: Sadık Yüksel SIVACI, Bahadır GÜLBAHAR

Cilt 4 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 83 - 109

Konular:Sosyal

DOI:10.29065/usakead.371300

Anahtar Kelimeler:Öğretmeğitimi,Öz yeterlik algısı,Mizah tarzları

Özet: Bu araştırma, öğretmen adaylarının öz yeterlik algılarıyla mizah tarzları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, korelasyonel tarama modelinde olup betimsel bir nitelik arz etmektedir. Araştırmanın evrenini, bir devlet üniversitesinde 2017–2018 akademik yılında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada örnekleme yöntemi olarak “uygun örnekleme yöntemi” seçilerek araştırma, 504 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Bu araştırmanın verileri, “Öğretmen Yeterlik Ölçeği” ve “Mizah Tarzları Ölçeği” ile elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programı kullanılmış ve verilerin analizinde Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis testi ve Spearman Korelasyon analizine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular genel olarak ele alındığında ortaya çıkan sonuç, öğretmen adaylarının öz yeterlik algı düzeyi ile katılımcı (sosyal) mizah kullanım sıklığının yüksek olduğudur. Bağımsız değişkenler dikkate alındığında, öğretmen adaylarının öz yeterlik algı düzeyinde cinsiyet, öğrenim görülen anabilim dalı değişkenleri açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilirken mizah tarzlarında ise cinsiyet, öğrenim görülen bölümden memnuniyet değişkenleri açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı saptanmıştır. Korelasyon analizine göre, öğretmen adaylarının öz yeterlik algı düzeyi ile uyumlu mizah tarzları arasında pozitif yönlü düşük kuvvette ilişki olduğu, buna karşın öğretmen adaylarının öz yeterlik algı düzeyi ile saldırgan mizah tarzı arasında negatif yönlü düşük kuvvette ilişki olduğu sonucuna da ulaşılmıştır. Ulaşılan sonuçlar dikkate alınarak çeşitli öneriler sunulmuştur. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK ALGILARIYLA MİZAH TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ}, volume={4}, number={1}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Sadık Yüksel SIVACI,Bahadır GÜLBAHAR}, year={2018}, pages={83–109} }
APA
KOPYALA
Sadık Yüksel SIVACI,Bahadır GÜLBAHAR. (2018). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK ALGILARIYLA MİZAH TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ (Vol. 4, pp. 83–109). Vol. 4, pp. 83–109. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sadık Yüksel SIVACI,Bahadır GÜLBAHAR. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK ALGILARIYLA MİZAH TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. no. 1, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2018, pp. 83–109.