Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ALTERNATİF ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNE YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yazarlar: Merve ŞAHİN, Emin ATASOY

Cilt 4 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 18 - 33

Konular:Sosyal

DOI:10.29065/usakead.346287

Anahtar Kelimeler:Alternatif ölçme ve değerlendirme,Sosyal bilgiler öğretmeni,Tutum

Özet: Programların temel öğelerinden biri olan ölçme ve değerlendirme, öğretmenlerin üzerinde bilgi, tutum ve beceri geliştirmesi gereken bir alandır. Çalışmada sosyal bilgiler öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerine yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerine yönelik tutumlarının cinsiyet, eğitim düzeyi, kıdem ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre incelenmesi gerçekleştirilmiştir. Araştırma nicel araştırma yönteminde olup, tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 öğretim yılında Çanakkale il merkezindeki Sosyal Bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır.  Araştırmanın örneklemini ise 2016-2017 öğretim yılında yansız atama yoluyla seçilen ve Çanakkale il merkezindeki okullarında görev yapan 140 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Öztürk (2014) tarafından geliştirilen, geçerlik ve güvenirliği sağlanan “Öğretmen Alternatif  Ölçme – Değerlendirme Yöntemlerine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır.  Sonuç olarak sosyal bilgiler öğretmenleri alternatif ölçme ve değerlendirme uygulamalarına ilişkin tutumları olumlu düzeydedir. Öğretmenlerin bu duyuşsal hazırbulunuşluk düzeyleri dikkate alınarak, eğitimsel süreçte bir fırsat olarak yorumlanan alternatif ölçme ve değerlendirmeye yönelik işlevsel girişimler ve destekler sağlayacak eğitsel politikalar geliştirilmelidir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ALTERNATİF ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNE YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ}, volume={4}, number={1}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Merve ŞAHİN,Emin ATASOY}, year={2018}, pages={18–33} }
APA
KOPYALA
Merve ŞAHİN,Emin ATASOY. (2018). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ALTERNATİF ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNE YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (Vol. 4, pp. 18–33). Vol. 4, pp. 18–33. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Merve ŞAHİN,Emin ATASOY. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN ALTERNATİF ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNE YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. no. 1, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2018, pp. 18–33.