Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Özgür BABAYİĞİT, Fevzi GÜÇLÜ, Osman Gülay OSMAN GÜLAY
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Hafif düzey zihinsel yetersizlik,Yazma becerisi,Ilkokul
Özet: Bu araştırmanın amacı hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan dördüncü sınıf öğrencilerinin yazma hatalarının incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Yozgat Merkez Çalatlı Kasabası ve Sorgundaki hafif düzeyli zihinsel yetersizliği olan on ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak ilkokul dördüncü sınıf Türkçe ders kitabında yer alan bir metin kullanılmıştır. Metinde yer alan bir paragraf öğrencilere dikte ettirilmiştir. İkinci aşamada öğrencilerin metne bakarak yazmaları sağlanmıştır. Ulaşılan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgulara dayalı veriler kategorize edilerek çizelgelerde belirtilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre şu temalara ulaşılmıştır. Büyük ve küçük harflerin beraber kullanılması, harf eksikliği, harflerin noktalarında eksiklik, harfler arası uygun olmayan boşluk, noktalama işaretlerinde eksiklik, imlâ yanlışı. Araştırma sonuçları kapsamında önerilerde bulunulmuştur.