Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

OKUL ÖNCESİNDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNE YÖNELİK AİLELERİN VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ

Yazarlar: Döndü Neslihan BAY, Eda BAHÇIVAN, Büşra KALAY

Cilt 4 , Sayı 3 , 2018 , Sayfalar 58 - 82

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Okul aile işbirliği,Okul öncesi

Özet: Çocuğun maksimum düzeyde gelişimsel hedeflere ulaşmasını sağlayanönemli etkenlerden biri okul aile işbirliğidir. Okul aile işbirliğinin istenilen düzeyde gerçekleşebilmesi için aile ve öğretmenlerin birbirlerinden ve okul yönetiminden beklentilerin ortaya konulması işbirliğinin sağlanabilmesi açısından önemlidir. Bu bağlamda araştırmanın amacı; okul aile işbirliği sürecindeki ailelerin ve öğretmenlerin görüşlerinin ortaya konulmasıdır. Araştırma  “Yarı Yapılandırılmış Görüşme” formunun kullanıldığı nitel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini Eskişehir ili Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Odunpazarı ve Tepebaşı merkez ilçelerindeki anaokullarında çalışan 3 öğretmen ve 3 öğretmenin sınıfından tesadüfi seçilmiş olan 5 çocuğun annesi/babası olmak üzere toplam 15 anne/baba oluşturmaktadır. Amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örneklem ve tipik durum örneklemesi kullanılmıştır. Nitel veriler öğretmen ve anne/babalara hazırlanan iki ayrı yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Görüşme yoluyla toplanan verilerin analizinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Görüşmelerde her bir anne/babanın ve öğretmenin verdiği cevaplar okul aile işbirliğinde kullanılan iletişim tekniklerine göre kodlanmıştır. Temalar altında elde edilen veriler yüzde frekans tabloları halinde düzenlenmiştir. Öğretmenlerin görüşlerine doğrudan alıntılar yapılarak araştırmada yer verilmiştir. Araştırma sonucunda okul aile işbirliği kapsamında ailelerin öğretmenlerden beklentileri, çocukları hakkında daha fazla bilgi alma, daha çok sosyal etkinliklere katılmanın gerektiği; öğretmenlerin ailelerden beklentileri, ailelerin seminerlere, konferanslara katılarak bilgi sahibi olmaları gerektiği; aileler ve öğretmenlerin okul yönetiminden beklentileri ise toplantı ve konferansların arttırılarak yapılması gerektiği yönündedir. Öğretmenler okul aile işbirliği için aile katılım etkinliklerinin artırılmasını önerirken, ailelerçok “mesajlaşma ve toplantı” yolunu önererek bu önerilerinin yeterli olduğunu belirtmiştir. Araştırmanın sonuçları değerlendirildiğinde öğretmen ve ailelerin birbirilerinden farklı beklenti ve önerileri olduğu görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={OKUL ÖNCESİNDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNE YÖNELİK AİLELERİN VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ}, volume={4}, number={3}, publisher={Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Döndü Neslihan BAY,Eda BAHÇIVAN,Büşra KALAY}, year={2018}, pages={58–82} }
APA
KOPYALA
Döndü Neslihan BAY,Eda BAHÇIVAN,Büşra KALAY. (2018). OKUL ÖNCESİNDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNE YÖNELİK AİLELERİN VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ (Vol. 4, pp. 58–82). Vol. 4, pp. 58–82. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Döndü Neslihan BAY,Eda BAHÇIVAN,Büşra KALAY. OKUL ÖNCESİNDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNE YÖNELİK AİLELERİN VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ. no. 3, Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2018, pp. 58–82.